joomla vs. dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathes

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Berichten
49
Ik begonnen met een website te maken in dreamweaver. Nu wilde ik een kalender erop zetten en kwam ik een kalender tegen die in joomla zit. Ik ben me verder gaan verdiepen in joomla (Omdat ik dreamweaver erg moeilijk in gebruik vindt) maar ik kan er niet achterkomen wat de voor-en nadelen zijn.

Kan iemand mij het verschil en voor- en nadelen van joomla vertellen?
Of beter gezegd: wat is de beste keus?
 
------------------------------------------------------- Nadelen ----------------------------------------------------
Eigen website maken is beter natuurlijk.. en je moet telkens alles zelf bewerken met dreamweaver.. maar er kan meer fout gaan als je eige website maakt

en als je bij Joomla iets verkeerds doet dan werkt de hele site niet meer

------------------------------------------------------- Voordelen -------------------------------------------------
Eigen website kan je je eigen ad's enzo neerzetten.. en je eigen template enz.

Joomla heeft alles al geregeld.. als je iets neerzet dan is het meteen geplaatst. met de lettertype enzo die standaard ingesteld staat..


Mijn Keuze:
ik zou kiezen voor joomla
 
Hi,
het zijn natuurlijk 2 heel verschillende dingen
waarvan je niet de één met de ander kan vergelijken.

Dreamweaver is een applicatie die je helpt een website te bouwen en te onderhouden
die je kunt vergelijken met bijv FrontPage.

Joomla is een bestaand framework van een CMS (conent management systeem) waar
je dingen naar behoeven vanaf kunt halen of toe kunt voegen.
Het werkt samen met PHP en MySQL en Apache als webserver.
Door het grote aantal gratis dingen die voor handen zijn en die je er aan kunt hangen
door ze in Joomla op te nemen ontstaat vanaf het begin gelijk al een "gelikt" geheel.

Wil je Dreamweaver goed gebruiken dan is er ontzettend veel te lezen voor je dit goed in de vingers hebt.

Ga je met Joomla in zee en wil je dingen naar je eigen hand zetten dan is er nog veel meer te studeren
want dan moet je van het begin af ook kunnen werken met PHP (waar bijna heel Joomla uit opgebouwd is)
en heb je ook nog te maken met MySQL als database !


grtz gerrit
 
Laatst bewerkt:
Ok, er worden me al wat meer dingen duidelijk.

Ikzelf heb een portaal bij mijn forum waar de website voor in de plaats moet komen. De portaal kan ik niet naar mijn eigen smaak maken en indelen. Eigenlijk is Joomla ook een soort portaal. Joomla is wel makkelijker in gebruik, maar je bent beperkt in het doen en laten.

Dan ga ik denk ik toch verder in dreamweaver

Bedankt voor de snelle reacties :)
 
Appels met peren vergelijken...

Dreamweaver is te zien als een uit de kluiten gewassen editor; wysiwig, kale HTML, allerlei andere scripttalen noem maar op.... een EDITOR dus...ja maakt iets vanuit niets...

Joomla is een CMS systeem. Out of the box te gebruiken, maar ook aan te passen aan de eigen wensen door middel van een overdaad aan extensies en templates.

De laatste, de templates, zijn weer heel goed te maken met behulp van dreamweaver...er zijn zelfs tools die het nog makkelijker maken dit te doen....

Ergo wil je helemaal zelf iets maken; Dreamweaver

Wil je snel en voor niks uit de voeten; Joomla!
 
Als ik het goed begrepen heb kan je met dreamweaver alles offline maken en als het klaar is online zetten en met Joomla zet je het eerst online en dan pas kan je gaan beginnen met aanpassen etc?

Maar volgens mij kan je Joomla niet in combinatie met phpBB-forum gebruiken? Die heb ik namelijk. Of kan dat wel?
 
Laatst bewerkt:
het schijnt te kunnen via de bridge functie in joomla maar het hoe en wat weet ik ook niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan