Joomla

Status
Niet open voor verdere reacties.

LvS98

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Een paar vragen over joomla:

1. Is het gratis
2. Hoe download ik joomla, lukt me maar niet
3. Ik heb al een joomla site, hoe pas ik deze aan in het joomla programma?

Thx voor reply

Ja, Joomla is gratis.

"Lukt me maar niet" is een beetje vage omschrijving als je niet kunt downloaden.
Wat gaat er niet goed:
- heb je een website gevonden waar Joomla wordt aangeboden?
- heb je een bepaalde versie op het oog?
- krijg je geen reactie als je op een download link klikt?
Vertel maar eens wat meer...

Misschien handig om eerst eens wat over Joomla te lezen. Dan is die laatste vraag misschien ook niet meer nodig.

heb onderstaandk unnen vinden:
Instelling Waarde

Databaseversie: 5.1.58
PHP versie: 5.1.6
Joomla! versie: Joomla! 1.5.18 Stable [ wojmamni ama wojnaiki ]

moet ik joomla 1.5 dan downloaden??

en hoe kan ik het systeem dan evnt. upgreaden naar 2.5

download onderstaand:

Joomla1.5.25 2011-11-14 02:00:00-06 Joomla_1.5.25-Stable-Full_Package.zip
7 MB 405730

Upgraden van 1.5 naar 2.5 gaat niet zomaar 1,2,3
Je zult de gehele inhoud moeten migreren, maar dat ik nou niet bepaald er makkelijk.
Om te begingen zal bijv. de template die je nu hebt voor Joomla 1.5 niet meer werken in Joomla 2.5.
Ik weet niet of je al veel info op de site hebt staan of dat je makkelijke een nieuwe template kan vinden, maar probeer altijd zo nieuw mogelijk te begingen.
De meest recente Joomla is nu Joomla 2.5, deze kun je overigens downloaden op www.joomladownloads.nl.

Goede handleidingen over Joomla kun je vinden op www.joomla.ophetweb.nu en een forum waar je met al je vragen terecht kunt
is forum.joomlanl.nl.

Succes!

gast0446

Beste LvS98,

Ik snap dat het downloaden, installeren en upgraden Joomla er in eerste instantie nogal lastig uit ziet maar het is best te doen met goede handleidingen.
Wij hebben een aantal artikelen geschreven die je misschien kunnen helpen bij je installatie of upgrade.
Voor het installeren van Joomla kan je dit stappenplan gebruiken: http://www.byte.nl/wiki/Joomla_Installatie . Hier staan ook een paar veel voorkomende problemen waar je eventueel tegen aan kunt lopen.
Daarnaast hebben we ook een artikel geschreven met een stappenplan voor het upgraden naar Joomla 2.5.x: http://www.byte.nl/wiki/Joomla_Upgraden .

Hopelijk heb ik je hiermee wat kunnen helpen. Succes!

Jonna

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan