jpeg bestanden niet te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Als ik met XP via Internet Explorer een foto van internet download dan wordt deze opgeslagen als een jpeg-bestand, als ik dan een volgende foto in de zelfde map wil opslaan zijn de eerdere gedownloade jpeg-foto's niet te zien wel foto's als een jpg-bestand. Vervolgens kan ik deze bestanden ook niet openen in een fotobewerkings programma (de jpeg-bestanden zijn gewoon niet te zien, jpg wel). In de verkenner staan ze wel netjes in de map!!!

Hoe kan dit? Is hier een oplossing voor?

Bud

Volgens mij een moeilijke vraag!
Iemand moet dit toch weten!?!!

Ik zal de vraag eenvoudig stellen:
Kan een foto die je download van internet als JPG-bestand opslaan i.p.v. JPEG?

Bud

Laatst bewerkt:
Bestand dat je wil hebben kopiëren en plakken in een map naar keuzen mbv rechtermuis kopiëren/plakken op crtlc/ctrlv.

Bedankt voor je reactie, maar het gaat mij erom of je met de rechtermuisknop een foto van een website kan bewaren kan als jpg i.p.v. jpeg.
Bij bewaart XP de foto's al JPEG.
In ME, kan ik me herinneren, waren de bestanden als jpg opgeslagen!
Rechtermuisknop > Afbeelding opslaan als...

Nee er valt geen vast bestandstype te koppelen aan de gedownloade plaatsjes van een website, dit is rechtstreeks afhankelijk wat de webmaster/designer voor bestandsextentie heeft gebruikt.

Wat je wel kan doen is de plaatsjes kopiëren en plakken zoals ik al zei, en die dan in paint of irfanview laden en vervolgens opslaan in een andere extentie.
Kan dan wel zijn dat de kwaliteit minder wordt, maar wat ik niet begrijp is:
Waarom een jpeg file veranderen naar een jpg?

Is het misschien zo dat je onderaan dat schermpje moet kiezen voor alle alle files? (staat er iets anders)
Soms zie ik totaal niets totdat ik hiervoor kies.

@temptation, wederom bedankt voor je reactie.

Volgens mij snap je één ding niet en wel: als ik een illustratie download met rechtsklik en "afbeelding opslaan als..." naar b.v. de map mijn afbeeldingen dan slaat XP deze op als jpeg als ik dezelfde handeling doe met een volgende afbeelding dan zie ik de vorige niet staan. Dit is lastig met dubbble benaming enz. enz.

In Windows ME werden de afbeeldinge als jpg opgeslagen deze waren wel te zien.

Bud

Kun je in de verkenner bij extra, mapopties, bestandstypen, jpeg aanklikken niet zeggen met welk fotobewerkingsprogramma je hem wilt openen?
Je kunt bij geavanceerd ook nog extensie weergeven laten zien, en openen na downloaden bevestigen.

Misschien is de jpeg nu wat handelbaarder.

Laatst bewerkt:
Welk programma gebruik je om die jpg te openen? Er zijn namelijk programma's zoals photosuite die niet alle jpg-tjes kunnen openen. Probeer het eens in een ander programma. Of probeer hem eens met openen met internet explorer, zie je dan de jpg wel?

Groetjes Lientje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan