jpeg-foto's worden windows-vlaggetje

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
509
het gewone jpg-ikoontje is uit mijn lijst verdwenen en vervangen door het windows-vlaggetje. Dat vraagt dan -met welk programma wil je het openen-. Allemaal raar en moeizaam natuurlijk. Hoe kan ik het gewone jpg-ikoontje weer terugkrijgen? (ik krijg het bericht dat er een foute extensie zit aan de jpg-bestanden).
 
Configuratiescherm => Mapopties => bestandstypen.
Hier zoek je naar JPG en het programma waarme je het bestand wilt openen.

succes!

MVG.

Armand
 
In het Configuratiescherm zul je tevergeefs naar Mapopties zoeken. Die vindt je onder Instellingen. (Of in Verkenner in het menu Beeld.)

Maar het kan veel makkelijker.
Als je het bericht krijgt dat vraagt met welk programma je het bestand wilt openen, zet dan een vinkje bij "Dit programma altijd gebruiken om dit bestand te openen."
Klik dan in de lijst op het programma waarmee je je jpg-bestanden altijd opent.

Voortaan worden je jpg's weer door dat programma geopend.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
bedankt optical en guus! ik open het nu met internet explorer; dat explorer-ikoontje krijgen de jpg-foto's nu ook. Maar ik heb liever dat ik weer het roodwitte jpg-ikoontje krijg en dat ik open als vroeger. Kunnen jullie me dat ook melden? Dank vast, henryy
 
Dat gaat op dezelfde manier zoals ik hierboven heb beschreven. Je zult dus NIET tevergeefs zoeken naar mapopties in het configuratiescherm.
Een andere mogelijkheid is om met de rechter muisknop op een *.JPG bestandje te drukken. Hier komt als het goed is 'openen met' te staan. hier selecteer je het programma en vink je zoals Guus ook aan heeft gegeven "Dit programma altijd gebruiken om dit bestand te openen." aan.

Succes ermee!
 
Je hebt het over een rood-wit icoontje.
Gebruik je Irfanview als grafisch programma?
Dan dus gewoon op Irfanview in de lijst klikken.

Guus.
 
als ik op de rechtermuisknop druk, krijg ik geen- openen met -meer want ik heb inmiddels Explorer aangegeven als programma waarmee het bestandje geopend wil worden. Ik wil dus liever het roodwitte ikoontje dat standaard bij jpg hoort. Het is een wit vierkantje met een rood balletje ofzo, ik heb het nu niet meer paraat. Hoe krijg ik dat dan terug? (Irfanview gebruik ik ook trouwens, wel nuttig, maar ik wil niet alles met irfanview openen). ik ben al wel een stuk verder,de foto's gaan weer open! henryy:)
 
Je kunt een bestand maar aan één applicatie koppelen.

Dat witte vierkantje met het rode "balletje" is het icoontje van Irfanview.

Wil je je jpg's altijd openen met Internet Explorer, dan moet je het zo laten als het nu is.

Wil je ze altijd met Irfanview openen, klik dan met je rechter muisknop op een jpg terwijl je Shift ingedrukt houdt. In het menu zie je dan ook de optie Openen met...
Zet dan een vinkje bij Dit programma altijd gebruiken om dit type bestand te openen en klik op Irfanview.

Wil je alleen maar af en toe een jpg in Irfanview openen, dan is er nog een andere mogelijkheid.

Open in Verkenner de map Windows en open dan de map Send To. Klik met je rechter muisknop op een lege plek in die map en klik op Nieuw. Klik op Snelkoppeling. Blader dan naar Program Files, Irfanview en klik in de map Irfanview op Irfanview.exe. Klik op Volgende, verander de naam in Irfanview, klik op Voltooien en sluit alle mappen.

Wanneer je nu met je rechter muisknop op een jpg klikt, zie je dat Irfanview in het menu Kopieren naar is opgenomen. (Zie bijlage.)

In dat screenshot zie je ook dat je dit met allerlei programma's kunt doen, waardoor je op deze manier van alles met van alles kunt openen.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
nu moet ik er uit komen, ik snap het! veel dank voor je moeite. groeten henryy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan