jpeg icoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

uibevli

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2003
m'n jpeg iconen zijn verandert in windowsiconen, hoe krijg ik dit weer herstelt? via mapopties/bestandstypen kan ik dit niet vinden

Komt in de lijst bestandstypen de extensie JPG (enJPEG) voor? Zo ja, kijk dan welk programma er achter staat. Zo nee, klik op nieu en voeg de extensie toe via de schermen die openen.

Wat lukt er niet.

Klik anders eens met je rechter muisknop op het bestand en klik op openen met.

Klik vervolgens op programma selecteren en kies het programma op het schermpje dat verschijnt. Vink gelijk aan dat je dat programma altijd wilt gebruiken.

als ik het open met m'n rechtermuisknop krijg ik wel een hele lijst met bestanden maar jpeg zit er niet bij

De makkelijkste in Win95/98 is om *.jpeg of .jpg te openen met Internet Explorer.
Doe het volgende: Start\Instellingen\Configuratiescherm. Klik boven op Extra en vervolgens kies Mapopties. Tabje Bestandstypen. Zoek in dat lijst de JPEG op. Als je 1x op klikt dan staat daar met wat gaat Windows deze bestanden openen. Klik vervolgens op Wijzig en kies daarna voor: openen met...(bijv. Internet Explorer) of met wat je deze wil openen. Klik op toepassen en OK.

Groetjes
Falco

Heb je dat gedaan wat Wim zegt? Dus nieuw en dan toevoegen?
Welke Win gebruik jij 95 of 98 ??

Groetjes
Falco

op de een of andere manier lukt het me niet om het icoon opnieuw te installeren

Ik weet niet welke IE je nu gebruikt.
Als ik jou was, ik zou gewoon Win98 opnieuw er overheen zetten van de CD-Rom.
Niets anders doen ! Gewoon opnieuw er overheen.

Groetjes
Falco

Geplaatst door uibevli
m'n jpeg iconen zijn verandert in windowsiconen, hoe krijg ik dit weer herstelt? via mapopties/bestandstypen kan ik dit niet vinden
Door een jpg (of jpeg)-bestand te openen met bijvoorbeeld Irfanview, in dat programma kun je dan instellen dat JPG-bestanden voortaan altijd geopend moeten worden met Irfanview, ook veranderd het icoontje dan

Heb je dan Windows niet er overheen gezet?
Werkt dan nog niet?

Je kan ook dat programma genoemd door Proxy downloaden.

IrfanView is nog gratis te downloaden. Je moet ook de 'language packs' en (het is beter) ook de Plugins downloaden.
IrfanView is hier te downen: http://www.irfanview.com/

Groetjes :D
Falco

m'n jepeg bestanden worden inmiddels geopend met XnView, een uitstekend (gratis) fotobewerkingsprogramma, het probleem heeft zich opgelost en bedankt voor alle reakties,( overigens toen ik win 98 se er weer opnieuw had opgezet gebeurde er niets, maar dat terzijde)

Goed dat is opgelost. :D :D
Ik heb niet gezegd dat ‘iets’ zou gebeuren als je Win98 opnieuw er overheen zet. Omdat jij bij mapopties, bestandstypen geen JPEG kon vinden, was verstandig om W98 overheen te zetten. Als het goed is dan moet JPEG nu wel in dat lijst voorkomen.

Groetjes :D
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan