JPEG icoontje

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC Rookie

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Berichten
8
Hallo,
Ik ben enorm aan het stoeien geweest met diverse foto-programma's omdat ik de juiste niet kon vinden.
Ik heb in mijn programma's staan:
Adobe,
Irfan
MS Photo editor
Windows Picture & Fax viewer
en sinds kort ook Picasa2

En nu komt het: door al het heen en weer geduvel, heb ik nergens meer het "huis tuin en keuken" jpeg icoontje.
Als ik kies voor "always open jpg files with......" krijg ik iedere keer een bij het programma behorende icoontje, maar dat oude vertrouwde jpg icoontje >>ho maar!

Het is geen big deal maar ik vind het irritant dat het weg is.
Wie helpt me het terug te krijgen?
 
Kijk onder Configuratiescherm->Mapoties->Bestandtypen
Daar zoek je jpeg op en past het aan.
 
Kijk onder Configuratiescherm->Mapoties->Bestandtypen
Daar zoek je jpeg op en past het aan.

Dank. Ik heb dat gevonden maarrrrrrrrr.....bij JPEG wordt het icoontje van Adobe weergegeven....met programma indicatie "always open with Adobe".
Moet ik dat wellicht veranderen? Welk programma gebruiken?
 
Daar klik je op wijzigen en op het programma waar je het aan toe wilt wijzen, of je neemt Paint als afbeelding, die zoek je waarschijnlijk.
 
Nee, sorry, TON52, dt helpt me geen zier. Bij Paint krijg ik heet paint icoontje. Nergens vind ik het jpeg icoontje terug, ook niet in shell32.dll.
Zucht......
 
Nu weet ik niet wat jij bedoelt met het 'jpeg icoontje', maar kijk of het daar nergens tussen staat.
Bedoel je misschien Windows media player?
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik bedoel niet de Windows Media player. Ik doel op het icoontje - ik kan natuurlijk geen voorbeeld bijvoegen omdat ik het niet meer heb - dat lijkt op het Adobe pdf icoontje - zie adobe.nl
http://www.adobe.com/nl/ en scroll naar beneden tot ongeveer onderaan deze pagina.
"create adobe pdf online"
ik hoop dat dit helpt
 
Selecteer bij bestandstypen 'jpeg' en klik dan op terugzetten.
 
dat is geen jpg maar pdf icoontje. je loopt echt te knoeien zeg, als ik daar was had ik het allang verholpen net als alles wat ik aanraak. lol
 
dat is geen jpg maar pdf icoontje. je loopt echt te knoeien zeg, als ik daar was had ik het allang verholpen net als alles wat ik aanraak. lol

Nou, dat klinkt pedant; en hoopgevend.....graag nadere instructies dan want to zover helpt niks....

Thnx
 
dat is geen jpg maar pdf icoontje. je loopt echt te knoeien zeg, als ik daar was had ik het allang verholpen net als alles wat ik aanraak. lol

Iets minder denigrerend mag ook hoor!!!

Stukje uit de Helpmijregels:

Iedere vorm van discriminatie is niet toegestaan. Dit geldt ook voor computerkennis, bijvoorbeeld: jij kan beter van je toetsenbord afblijven, want dan gaat er ook niets verkeerd.
 
Er bestaat niet zoiets als één jpg-icoon. Het hangt er maar net vanaf aan welk beeldbewerkingsprogramma jouw afbeeldingen voorheen "gekoppeld" waren. Zij hebben toen het bij dat programma behorende icoon gekregen, zoals ze het IrfanView-icoon kregen, toen je dat programma nog op je PC had staan.
Nog eens opnieuw: ga naar je map Mijn afbeeldingen en zoek een map op waarin je jpg-afbeeldingen hebt staan. Ga met je muis op zo'n jpg-bestand staan, klik rechts en kies voor "Openen met...". Je krijgt dan zoiets als dit:

openenmet1iw2.jpg


Staat het door jou gewenste icoon, dus programma, er niet tussen, klik dan op "Programma kiezen..." Je krijgt dan dit venster te zien.

openenmet2wh5.jpg


Zet in ieder geval dat vinkje, kijk ook hier of je het goede icoontje/programma tegenkomt. Zo niet, klik dan op "Bladeren" en je krijgt dit venster voorgeschoteld.

openenmet3jk3.jpg


Nu wordt het een kwestie van slim zoeken. Je zit al in de map Program Files, in de map Paint Shop Pro (net niet in beeld) kun je bijvoorbeeld op zoek gaan naar psp.exe, dat selecteer je dan en je klikt op OK. In het vorige venster is nu Paint Shop Pro opgenomen, met het bijbehorende icoontje. Loop zo alle beeldbewerkingsprogramma's af en zoek het door jou gewenste icoon op, bij een exe-bestand. Succes.
 
Laatst bewerkt:
haha, iemand mag wel zeggen van iemand als ie loopt te knoeien. Anders denkt ie dat ie het altijd goed doet. Je moet ervoor zorgen dat windows de JPEG files weer herkent met het normale programma. Anders moet je bij; configuratiescherm, software, windowsonderdelen toevoegen of verwijderen, aan de slag. Bij bureau-accesoires en hulp-programma's moet je dan paint weghalen. zorg dat je je windows cd-rom bij de hand hebt. Verwijder de paint van die lijst. herstart de pc. Doe dan het tegenovergestelde en vink paint weer aan. Nu weet je zeker dat windows je paint goed herkent voor alle bestandsformaten. Nu moet je je JPEG-files koppelen aan de goede bestandsformaten.
Moet eigenlijk kunnen met simpel rechtermuisknop op het plaatje en dan kies programma, je kan hiervoor picture manager of adobe photoshop of natuurlijk een andere die .jpeg/jpg opent.

dit is even een leuk weetje voor je als je niet veel verstand van bestandsformaten hebt:
http://www.overweg.com/bestandsformaten.php

Ik zag dat je het icoon miste, dat programma is gratis te downloaden op www.adobe.nl
adobe acrobat reader is dat. Als dat is wat je bedoeld?
 
Mijn JPG-icoontje (de windows standaard) is te vinden in "shimgvw.dll".

Verder inderdaad via mapopties > bestandstypen > JP(E)G > wijzigen / terugzetten / geavanceerd.

Ik gok dat je wil openen met de "standaard" windows viewer.
 
OK, ik heb het begrepen. Veel dank. Ik beschouw de vraag als beantwoord en het probleem opgelost.
Tot de volgende keer!
 
dat is geen jpg maar pdf icoontje. je loopt echt te knoeien zeg, als ik daar was had ik het allang verholpen net als alles wat ik aanraak. lol
@nme4u, TS wees alleen op dat icoontje omdat het leek op het icoon dat hij bedoelde.

Ik gok dat je wil openen met de "standaard" windows viewer.
Helaas "duikt" dat pas weer op, als alle beeldbewerkingsprogramma's van de PC zijn verwijderd, of als in die programma's de associatie met de jpg-extensie is verbroken. Dat kan wel in IrfanView, maar in de meeste andere niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan