• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

JPG afbeelding separaat opslaan in apart werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HaukM

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2020
Beste Forumleden.

M.b.v. vba codes is in een exelbestand een verjaardagskaart gemaakt met gegevens vanuit het werkblad Verjaardagslijst! . D.m.v. het dubbelklikken op een voornaam wordt de kaart gemaakt.

Hierna wordt met een opdrachtknop de verjaardagskaart, met tekst in de onderwerp regel van de e-mail, verzonden naar de jarige.

Soms wil je een extra vermelding maken voor een bijzondere persoon.
Dan zou ik graag de gemaakte kaart op een derde werkblad als JPG hebben, die ik dan kan kopiëren.
Kan deze gelijktijdig worden aangemaakt?? En natuurlijk ook weer overschreven worden als een nieuwe kaart wordt gemaakt.

Uiteraard moet ik dan zelf de e-mail opstellen en de JPG als bijlage in de e-mail zetten.

Zie bijlage.

Met vriendelijke groet,
HaukM

Bijlagen

Wat bedoel je met "extra vermelding"?

Hiermee bedoel ik dat er personen zijn die als vrijwilliger veel voor de club doen.
Een stukje extra tekst die ik dan op de e-mail wil zetten.

dank voor je reactie,
HaukM

De HTMLBody is nu vaste tekst maar zou je ook uit een bereik kunnen lezen op het blad Verjaardagskaart.
Is het die tekst die je bedoelt?

Nee, een enkele maal wil ik zelf een e-mail maken met tekst.

Vervolgens de gemaakte kaart bij deze e-mail doen.

Ik 95% van de gevallen wordt de gemaakte kaart automatisch verzonden met de opdrachtknoppen.

Ik heb op de bijgevoegde bijlage wat tekst op het derde werkblad gezet.

Dat is precies wat ik bedoel.
De tekst die je dan wilt sturen vul je in een bereik in en die tekst wordt dan als tekst in de body van de mail gebruikt.

Code:
Sub KopieJPG()
   Set c1 = Sheets("Verjaardagskaart").Range("A1")   'cel linksboven in verjaardagskaart
   With Sheets("AfbeeldingKaartJPG")
      Set c = .Range("A1")                       'cel linksboven in ...JPG

For i = 0 To 24                            'in een loopje maken dat alle rijhoogtes en kolombreedtes gelijk zijn in beide werkbladen
         c.Offset(i, i).RowHeight = c1.Offset(i, i).RowHeight
         c.Offset(i, i).ColumnWidth = c1.Offset(i, i).ColumnWidth
      Next

.UsedRange.Clear                           'werkblad leegmaken
      For Each shp In .Shapes
         shp.Delete                              'alle shapes deleten
      Next

c1.Resize(24, 10).Copy c                   'van ene blad naar andere blad kopieren
   End With
End Sub

zie nu pas de andere opmerkingen, ja, misschien toch beter die manier kiezen.

Laatst bewerkt:
Edmoor,

sorry voor de late reactie.
Vraag is opgelost.
Dank voor de antwoorden ook in eerdere vragen.

Mvg,
HaukM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan