JPG ipv BMP

Status
Niet open voor verdere reacties.

guesswho

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Sinds kort kan ik geen JPG of JPEG afbeelding meer gebruiken als bureoblad achtergrond.
Ze worden niet weer gegeven en als ik er eem zoek met bladeren dan wordt deze gewoonweg niet als achtergrond gebruikt.
Heb weinig zin om alles om te zetten naar BMP.
Iemand enig idee hoe dit komt?

BVD

Guess WHo

Je Active Desktop zal wel uitgeschakeld zijn, zie je group policy editor.

Ik ben niet zo thuis in Windows Xp.
Maar volgens mij is er een standaard manier om plaatjes te openen.

Er is toch een =>Beeld =>Mapopties=>Bestandtype
Hiermee kun je toch nagaan waarom je *.jpg extentie
niet wilt openen.
Misschien heb je het programma verwijderd.

Je kunt plaatjes altijd openen in Paint, dus als je in het bestandstype deze naar Paint laat verwijzen, komen ze toch altijd goed terecht?

Groeten,Gimli:)

Het probleem zat hem in ACDSEE, heb het programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu kan ik wel weer jpeg's als achtergrond gebruiken.

Het probleem leek te zijn opgelost maar is weer terug.
Ik heb ACDSEE er weer eens afgegooid meer het maakt niks uit.
Hoe kan ik weer jpg of jpeg gebruiken als achtergrond??????

Ik begrijp het niet helemaal, 1 ding weet ik wel, als een .jpg-afbeelding wordt gebruikt als wallpaper wordt deze door Windows altijd omgezet in .bmp-formaat. Als je dus een .jpg in een fotoprog de opdracht geeft om deze als wallpaper te willen gebruiken, dan kan je in de betreffende map zien dat dit nu een .bmp-formaat heeft gekregen, ondanks de oorspronklijke .jpg-extensie.

(Als je b.v. IrfanView hebt http://www.irfanview.com/ (gratis) open daarin je .jpg-afbeelding en bij options klik je op set as wallpaper, dan wordt dat gewoon als wallpaper getoond, altijd!)

Laatst bewerkt:
Ik heb een map Wallpapers, met daarin jpeg afbeeldingen.Als ik voorheen via eigenschappen van het buroblad een andere achtergrond wou kiezen dan klikte ik een jpeg aan en dat werd dan mijn achtergrond, gewoon als jpeg.
Nu werkt dat niet meer, alleen bmp wordt herkend voor een achtergrond.

Ik heb Windows 98 se en deze lust alleen bmp's als wallpapers.

Probeer eens een ander progje te installeren, of je register op te schonen met RegScrub...

Als je misschien een ander graficsch progje installed dat alles weer goed komt...

Nadat ik XP opnieuw heb geinstalleerd is dit probleem ook opgelost.
Waarschijnlijk kwam het toch door een ander programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan