JPG-plaatje opslaan in MS-SQL database mbv VB2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThecodeMaster

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2009
Hallo,

Ik wil graag een JPG-plaatje opslaan in een MS-SQL 2008 database .

Case:
Plaatje wordt geladen in picturebox
Extra (tekst) gegevens worden ingegeven.
Alles opslaan in een tabel.

Op internet wel iets gevonden, maar kom er niet uit. Krijg foutmeldingen e.d.

Wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Werner

Ik heb zelf nooit veel met ms-sql gewerkt, maar:
Kun je niet gewoon de link naar het plaatje opslaan?

het is mogelijk om plaatjes op te slaan in een MS-SQL database.
Hoe dat precies moet wordt uitgelegd in deze turorials:
- deel 1
- deel 2
deze tutorials zijn van PHPAcademy. Bijzonder leerzame videos.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Groetjes
lbv

Ik heb zelf nooit veel met ms-sql gewerkt, maar:
Kun je niet gewoon de link naar het plaatje opslaan?

De plaatjes staan op bv een laptop, maar iemand anders in het bedrijf moet er ook bij kunnen, desnoods via het web.

@IBV, PHP is voor mij onbekend terrein, wellicht kan ik er iets uithalen. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Werner

eeh, je kunt dan de plaatjes gewoon ergens uploaden bedoelde ik, maar zijn de plaatjes variabel, of zijn het steeds dezelfde?

eeh, je kunt dan de plaatjes gewoon ergens uploaden bedoelde ik, maar zijn de plaatjes variabel, of zijn het steeds dezelfde?

De plaatjes zijn variabel.
Ik ben een programma aan het schrijven voor opleveringen van woningen. Ter ondersteuning van de genoemde punten wil ik foto's toevoegen aan het rapport.

Ooh, dan kun je misschien beter der raad van ibv opvolgen, Ik zou wel een manier weten, maar dan is die tutorial wel wat makkelijker, anders kijk je eerst even een php for beginners tutotials, de basis leer je in een paar uur, als je al enige kennis van scripts hebt.

Met de link van xxmart komt je denk ik een heel eind. Alleen is het ietwat ouderwets :-). Datatype van de column in de database kan je het beste een varbinary(MAX) maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan