.jpg.vbs ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceciliya

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
hallo, ik heb een bestand van iemand aangenomen, waarvan ik dacht dat het een foto zou zijn ..
dit was echter niet zo !! ..nu staan alle foto's in een soort van ms dos prompt bestand???? ..
hoe kan ik dit weer recht zetten, ongedaan maken ..

mvg Ceciliya !

Start/Instellingen\Configuratiescherm.
Tabje Extra.
Kies Mapopties.
Tabje: Bestandstypen.
Zoek in het lijst bijv: jpe, jpeg op.
Klik op deze en klik vervolgens op tabje: Wijzigen.
In nieuwe venster kies je de programma: Openen met en bevestig dit.

Suc6
Falco

In het balk boven? = Bestand\Bewerken\Beeld\Favorieten\Extra\Help

Wat staat dan in het balk boven??

daar staat ook niets bijzonders: nl. ->

''extra''

*email & nieuws
*synchroniseren
*windows update
*web instellingen ...
*internet opties,

dat was u bedoelde, start->instellingen->configuratiescherm-> EXTRA is niet te vinden daar ..

en nu?? wat voor **** ben ik ook om zomaar iets te accepteren !!

enfin, ...en nu??

Ik was van plan om te gaan slapen, maar…
Wat jij bedoeld Extra dat staat in het venster van Internet Explorer,
Ik bedoelde: knopje Start in het taakbalk, vervolgens via Instellingen een nieuwe venster te krijgen van de Configuratiescherm. En in DAT scherm bedoel ik dus tabje Extra.
Welke Windows gebruik je dan?

ik gebruik millenium 2000 ..stom ding !
ja nee, ik snap wat je bedoeld met extra, maar kan 'm hier nergens terug vinden, ..aargh !!
is goed, ga maar lekker slapen, 't is idd laat, kijk morgen wel ff of er wat te fixen valt ..

slaap lekker :)

nogmaals, daar kon ik dus de optie ''extra'' niet in terug vinden ..bij start->instellingen->configuratiescherm ..enz ..enz ..

vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggggggggg !! zou toch niet zo moeilijk moeten zijn, of ik mis hier iets op mijn computer !!

Ik weet niet voor 100% hoe je dat kan vinden in W2000.
Je MOET ergens een configuratiescherm hebben, dus dat moet je zoeken. Of misschien via Help zoeken naar Configuratie??
Ik ga wel slapen nu dus op dit moment laatste bericht.
Ik plaats toch als voorbeeld (kijk in bijlage) wat je moet zoeken. Het is een voorbeeld! Bij mij staat JPG en JPEG openen met IrfanView. Als voorbeeld heb ik gegeven dat ik zou deze veranderen (Irfan dus) in Paint.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Voor jou ook (straks) Slaap lekker :D

Groetjes :D
Falco

Bijlagen

zelfs dit kan ik niet openen, (de laatste tijd wordr mijn internet exlorex zomaar afgesloten)
nu ook: error melding met USER.EXE wordt nu afgesloten blabla ..

en mijn configuratie scherm ziet er momenteel zeer primitief uit ..letters lopen over elkaar heen, ja gewoon heel primitief, anders dan ik gewend ben ..

tot morgen (hoop ik) slaap lekker !! :D

Vbs is een script. Iedere virusscanner gaat daar van steigeren. Is de gever te vertrouwen of heb je het van het internet? In dat geval zou ik mijn pc maar laten scannen bij ]Housecall

Laatst bewerkt:
.vbs is inderdaad zoals Elisa schrijft een script, waardoor je zo goed als zeker een virus hebt opgelopen. Ik veronderstel dat jij geen geupdate virusscanner hebt want die had inderdaad direkt moeten steigeren. Volg de aanwijzingen van Elisa door met housecall te scannen en volg dan de link van falconetti en voer die naukeurig uit.
Groetjes en succes.

Nog wat info over .vbs:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=64048&highlight=.vbs

woei, ik heb idd een serieus probleem, 249 meldingen,
VBS_LOVELETTER ..

er staat ook: ''cleanable'' NO !! ..

en nu?? ..dus die jpg.vbs was een virus script :(

wat moet ik nu doen, ik kan geen backups maken met mijn pc ...

:(

Alles doen wat Saldos zegt in die andere tread van Khk464.
En als je daardoor dingen kwijt raakt zul je moeten slikken. Zo door gaan kun je zeker niet.

Ik zie net dat pieter al aanwijzingen gegeven heeft wat er in hijackthis weg mag. Misschien is het dan opgeost.

Groetjes

Er is zwaar gewerkt toen jij lag te slapen Falconetti :D
249 meldingen. OHOOO Nou Cecilya jij zorgt in het vervolg wel voor een geupdate virusscanner en neemt noooooit meer een snoepje van vreemde mensen aan :cool:

Hi Elisa :D
Dat hard werken dat zag ik wel ;) . Ik ben al lang wakker ;) en Helpmij forum is gewoon onbetaalde hobby. Ik had wat anders eerst en straks ga ik eventjes naar de winkel.
Je hebt wel gelijk: 249 meldingen is echt veel. Maar wie weet? Het gaat over het virus ‘loveletter’. Iemand is erg verliefd op Ceciliya… :D :o

Ceciliya, heb je geen antivirus programma op je PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan