.jpg.vbs ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
249 valt nog mee, als je ziet wat dit virus doet:
The worm also searches all local and networked drives for files that end with the extensions VBS, VBE, JS, JSE, CSS, WSH, SCT or HTA. These files are overwritten with the worm and their extension is renamed to .VBS.

Any JPG or JPEG files are also overwritten by the worm but have the extension .VBS added to the existing filename.

Any MP2 or MP3 files are overwritten by the worm but are also copied to a new file that has the .VBS extension added. The original files are set as hidden.

Ceciliya,

Volg eerst mijn aanwijzingen in het andere draadje op en verwijder de bestanden die elke keer opstarten, anders blijf je aan het "cleanen"

Groetjes,

Pieter

Cecilya, is het je gelukt? Laat het ons even weten.

Ceciliya,
Vergeet niet om een goede antivirus scanner te installeren.
Dat is wel belangrijk om besmettingen te voorkomen.
Want ik heb zo een idee dat je die niet hebt.

Dát denk ik ook niet. En te goed van vertrouwen geweest. Dat is een vergissing die we allemaal wel eens hebben gemaakt denk ik.

Ten eerste: wat zijn jullie allemaal behulpzaam/ aardig hier !! TOP !! ..

Nou, ik had dus eerder gezegd, dat ik 249? meldigen had, haha, dat is dus uiteindelijk opgelopen naar 1500 ofzo ..

te ziek voor woorden !! ..

ik heb een link gekregen van een jongen, waarmee ik ''iloveyou'' of ''loveletter'' (weet neit meer precies hoe die virus heet) kon verwijderen ..dat heb ik dus gedaan, maar al mijn foto's (als ik in mijn bestanden kijk) staan nog steeds in ''ms dos??'' ..m.a.w ik moet ze allemaal verwijderen ..

het gekke is, dat ''gif'' nog wel te zien zijn ..er daar dus niet mee aan de hand is ..

en nee, kheb geen virusscanner op mijn pc zitten. kheb hier voor me neus wel een virusscanner waar ik nog geen gebruik van heb gemaakt : symantec norton 2003

gekregen van een vriend? is die goed? gebruiken??

groetjes ceciliya :D

Norton is Toppie (voor mij dan) ;)
Zet het op de PC, update deze en scan PC.
Ben je dan virus vrij ???

groetjes
falco

Geplaatst door Ceciliya
ik heb een link gekregen van een jongen, waarmee ik ''iloveyou'' of ''loveletter'' (weet neit meer precies hoe die virus heet) kon verwijderen ..dat heb ik dus gedaan, maar al mijn foto's (als ik in mijn bestanden kijk) staan nog steeds in ''ms dos??'' ..m.a.w ik moet ze allemaal verwijderen ..

Die tool had je ook in deze thread gekregen :rolleyes:

Ceciliya de bestanden die overschreven zijn hebben de volgende extensies :
vbs, .vbe, .js, .jse, .css, .wsh, .sct, .jpg, .jpeg, .mp3, and .mp2. Deze bestanden zijn dus NIET te herstellen (maar eventueel wel terug te halen met Norton system works of Norton utilities). Zie hier:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/vbs.loveletter.as.html
Er zitten in iedere geval geen extensies van belangrijke systeembestanden bij, dus 't zou geen effect op de werking van Windows moeten hebben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan