JPG's uploaden van memorycard naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Als ik m'n JPG's van de memorycard upload naar de PC, moet ik altijd de 'verticale opnamen' kantelen (rotate right or left). Dat doe ik met Photobase en om reden dat ik de software 'van de EOS300D' niet geinstalleerd (onder WinXP) krijg.
Vraag : Bestaat er een programma(tje), waar je de JPG's vanaf de memorycard kunt uploaden en dat de 'verticale opnamen' meteen goed op het scherm (gekanteld dus)staan afgebeeld ?

Wat is het probleem, dat je de Canon software niet geinstalleerd krijgt?

De software wordt wel geinstalleerd en de wiadriver zie je ook in apparaatbeheer. Maar als ik daarna de camera via de USB weer aansluit, verschijnt weliswaar het EOS-menu, maar het is leeg en er valt dus niets te selecteren. Ik ga maar eens naar ACD kijken.

Ik heb versie 4.0, daar gaat het echt niet mee(elke jpg apart kun je kantelen,
dat kan met bijna alle andere progs ook).
Kennelijk moet ik een hogere (nieuwere) versie hebben.
Vanaf welke versie zet ACD de verticaal gemaakte opnamen(jpg's),
bij het uploaden vanaf de memorycard, meteen goed gekanteld op het scherm ?

Ik weet zo niet vanaf welke versie, maar versie 2.0.219 (pro) doet het wel. :)

Oke, versie 2.0.219(pro) van ACDSee.
Maar betekent dat niet, dat de voorgaande jpg's (in b.v. Photobase na het uploaden met hulp van de muis ge-rotate) dan weer automatisch worden 'terug'-gekanteld. Dat zie ik b.v. nu, als ik het programma Faststone gebruik en de optie automatisch roteren op basis van exif-gegevens instel (kan overigens ook met Iview).

Ik heb even gekeken naar oude foto's en die staan allemaal goed, kantel je ze terug zoals ze zijn genomen, moet je dat opslaan anders wordt het niet bewaard.

Ik heb even gekeken naar oude foto's en die staan allemaal goed, kantel je ze terug zoals ze zijn genomen, moet je dat opslaan anders wordt het niet bewaard.

Resume
Waarom zou je ze terugkantelen als ze op het scherm goed staan ?
Oke, nu de betreffende versie. Is het 'n koopversie, of is ie ergens freeware te downloaden ?
Tenslotte, als ik dus na installatie van 2.0.219 ACDSee(pro), mijn zonet gemaakte opnamen via de memorycard upload naar de PC (verkenner, in een willekeurige map),
staan de verticale opnamen dus goed op het scherm (te beginnen met de thumbnails en uiteraard dan ook als je ze schermvullend oproept) en bovendien de 'oude' verticale opnamen(jpg's), die eerder met hulp van een viewer werden gekanteld.

Oh ja, hier vind je de betreffende ACD-versie :
http://majorgeeks.com/ACDSee_Pro_2_d5204.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan