Jquery event opvangen vanuit een Flash embeded video object (voor de echte helden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevebravo

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
mijn swf player heeft een stop en play knop, kan ik dit event aanroepen middels jquery?

Ik kan wel een event op de flash player zelf afvuren, maar schijnbaar geen event aanroepen.

ik hoef dus een simpele alert("test"); te hebben wanneer iemand op de stop knop geklikt heeft

Hoi stevebravo

Je kan geen gegevens uit een flash player halen met javascript omdat flash een op eigen bestaand iets is. Er is echter 1 andere mogelijkheid al heb je dan wel de broncode van je flash nodig.

je kan dan in je flash code de volgende functie zetten.
Code:
playbutton.addEventListener(MouseEvent.CLICK, playClick);
function playClick(e:MouseEvent):void
{
   ExternalInterface.call("jsPlayClick", [Eventueel extra parameters die je wild meegeven]);
}

hierna kun je een javascript functie schrijven dat lijkt op het volgende
[JS]function jsPlayClick()
{
alert('U hebt nu op de play button geklikt.');
}[/JS]

Wanneer je alleen een event op de hele player wild. Maakt dus niet uit waar men klikt stop/play/leeg veld. Dan kun je een <div> met een onclick event bouwen.
Success hiermee.

Hoi stevebravo

Je kan geen gegevens uit een flash player halen met javascript omdat flash een op eigen bestaand iets is. Er is echter 1 andere mogelijkheid al heb je dan wel de broncode van je flash nodig.

je kan dan in je flash code de volgende functie zetten.
Code:
playbutton.addEventListener(MouseEvent.CLICK, playClick);
function playClick(e:MouseEvent):void
{
   ExternalInterface.call("jsPlayClick", [Eventueel extra parameters die je wild meegeven]);
}

hierna kun je een javascript functie schrijven dat lijkt op het volgende
[JS]function jsPlayClick()
{
alert('U hebt nu op de play button geklikt.');
}[/JS]

Wanneer je alleen een event op de hele player wild. Maakt dus niet uit waar men klikt stop/play/leeg veld. Dan kun je een <div> met een onclick event bouwen.
Success hiermee.

bedankt, maar het gaat om een extern flash filmpje..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan