JQuery functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldGJ

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Berichten
419
Beste mensen,

Ik ben bezig met een soort automatisch aanvul veld. Dat gaat verder prima, maar die bestaat zeg maar uit een tabel met rijen die ik een class mee geef! Nu is het zo dat die tabel met rijen pas te voorschijn komt als ik iets in een textbox invul.
Nu wordt mijn JQuery geladen met de pagina en heb ik een functie voor als je over het uitklap menu gaat, dat de achtergrond een kleurtje krijgt.

Maar blijkbaar als je die .mouseover functie laad en het object nog niet bestaat, werkt het daarna ook niet meer!

Weet iemand hoe je dit wel kan laten werken? Dus net zoiets als bij google, als je er overheen gaat dat de achtergrond blauw wordt!

Vast bedankt!

Gr. Ronald!:)
 
He,

Bedankt voor de reacties. Heel mooi!
Alleen gaat het bij mij niet noodzakelijk om het auto-complete functie. Wat ik dus graag wil is dat je functies kunt laten werken, ookal worden ze later ingeladen.

Ik zal het even proberen uit te leggen met script.

[JS]

<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
$("input[name='search']").keyup(function(){
if($("input[name='search']").val() != ""){
$.post("zoeken.php", { letters: $("input[name='search']").val() },
function(data){
$("#text").html(data);
}
);
} else {
$("#text").html("");
}
});

$("tr.link").mouseover(function(){
alert("Test");
});
</script>

[/JS]

Met direct daaronder:

HTML:
				<input type="text" name="search" id="search" />
				<div id="text">
				</div>

Wat gebeurd er:
1. Je typt wat in, in de textbox genaamd 'search'.
2. Er wordt bij 'keyup' verwezen naar zoeken.php.
3. In zoeken.php wordt gezocht in de database wat lijkt op wat je intypt en echoot daarna de resultaten in een tabel.
4. Die tabel wordt gedropt in de div met id='text'.

In die tabel zit een row (<tr>) met als className 'link'.
Nu heb ik in het JQuery script staan, dat als je over tr gaat met class='link' dat hij Test moet alerten!
--> Maar dit werkt dus niet! Waarschijnlijk, omdat hij in het begin met het laden van de pagina de TR niet kan vinden.

Weet iemand hoe je dan toch die .mouseover functie kunt toepassen?

Gr. Ronald!:)
 
He Tha Devil,

Nou naar zoiets was ik nou precies op zoek;). Ik heb het wel anders opgelost. Namelijk door alle data die terug komt bij de post, het stukje javascript dat nodig is te includen. Maar bedankt voor deze tip. Hier ga ik zeker nog wat aan hebben:thumb:

Bedankt.

Gr. Ronald!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan