jquery - slideshow

Status
Niet open voor verdere reacties.

motower

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Hallo, ik heb een website gemaakt met een jquery-slide en ik vraag me af hoe ik die wat langzamer / relaxter kan laten gaan. Ik heb al het een en ander met de play en pause in het script geprobeerd, maar het lukt me niet.

De site is *knip*, op de eerste pagina staat de slideshow en een en ander is ook te vinden in de map *knip* en *knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou inderdaad ook eerst spelen met de instellingen van het script, maar je geeft zelf al aan dat dat niet werkt. Wat je kunt proberen is de uitgebreide .js van de slider inladen (dus niet de minified) en daar de snelheid aanpassen.

Btw, je twee laatste linkjes geven een 403 error.

Hoi motower,
Ik heb al het een en ander met de play en pause in het script geprobeerd, maar het lukt me niet.
Ja, je moet niet in het script zelf zijn, maar in de settings ervan die in de <head> van de pagina staan.

De getallen worden hier opgegeven in milliseconden.
Dus de play:5000, betekent dat elke dia 5 sec. in beeld is.
Wil je dat twee keer zo lang maken, dan wordt het dus: play:10000,
Ik heb dat even geprobeerd, werkt prima, en het wordt meteen een stuk rustiger. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
________
PS-1: geen puntjes voor de duizendtallen gebruiken: javascript werkt met de Amerikaanse getallen-notering, en dan is een puntje wat bij ons een komma is (dan wordt play:10.000, dus 10 millisec. ipv 10 sec.).

PS-2: Ik heb het niet zo op schok-schuivende sliders; ik ben meer voor zachtaardige overvloeiers (zie foto-carrousel_vs2.php; javascriptje van 3kB, geen jQuery nodig).

Laatst bewerkt:
Hoi csshunter en Dillondarko,

Bedankt voor jullie reacties!
1. Ik vind dat javascript een mooie optie en ga ik zeker bewaren. Tot nu toe maakte ik die ook met jquery (voorheen flash). Maar klant wilde een slider.
2. Het gaat mij meer om het effect van het doorschuiven, dat dat wat 'zachter' gaat, want als de image weer te lang blijft staan dan is de bezoeker al weer naar de volgende pagina eerdat er geslide is!
3. Aha ..... dat zijn dus de milliseconden, handig om te weten.
4. Hmmm, de laatste twee linkjes? Ik kan zo even niets vinden wat het niet doet.
5. Uitgebreide js, ik ga 'ns kijken wat ik kan vinden.

Hoi motower,

Ad 2:
Ik nam even de vrijheid om te kijken op de site van de maker van de slides.min.jquery.js, die bovenin het script vermeld staat.

• Op deze slidesjs.com staat de gebruiksaanwijzing voor de instellingen!

• Daar staat ook bij: "fadeSpeed (number) - Set the speed of the fading animation in milliseconds. (Default is 350 milliseconds)" :D

Dus als je bv. in het rijtje met de settings onder pause:1000, opneemt slideSpeed: 1000, ... dan schuift ie een stuk langzamer door dan de standaard-snelheid van 350ms. - Ook geprobeerd: werkt !

Ad 4
Laatste 2 linkjes = van je eerste post; die gaan niet naar het goede mapje waar de css en het js in staat. Maar met even kijken in de broncode heb je ze zo gevonden als je ze nodig hebt.

Ad 5
Als je het gewoon in de settings kunt regelen, hoef je niet op zoek naar de uitgebreide versie van de minified. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Heeee, super bedankt! Het is beter zo.
Nu weet ik alleen nog niet welke linkjes niet werken, met de linkchecker kan ik ook niets vinden.

Hoi motower,
Nee, met de links op de pagina zelf zal niets aan de hand zijn.
Het ging alleen om je startvraag, waarin je zei:
... en een en ander is ook te vinden in de map *knip* en *knip*
Die twee geven als map een 403 "Verboden Toegang", en van die mappen krijg je dan als buitenstaander geen index te zien.

Maar zodra er (vanuit de pagina of direct) naar een specifiek bestand uit die mappen wordt verwezen, gaat het wel goed (bv. *knip* of *knip*.
Dat moet ook wel, anders zou de pagina z'n aangehaakte bestanden niet kunnen ophalen.
En zeker nu de vraag is opgelost, zijn die 2 links niet meer relevant: niet onrustig van dromen. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt door een moderator:
Ahaaaaa, nou dan kan dat ook weer uit m'n hoofd.
Bedankt en goed weekend!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan