JS:Decode-AVX [Trj] gevonden in Team Fortress 2 map

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Goedemorgen,
Ik deed een scan met Avast! en er waren 4 infecties gevonden , allemaal JS:DEcode-AVX [Trj] in de Team Fortress 2 map.
Log:
wot.jpg

Ze zijn allemaal succesvol verwijderd , maar ik maak me toch zorgen.
Is dit een false positive of zijn er echt servers op TF2 besmet?

dit zijn wel degelijk java-trojans die gevonden zijn via avast,ik heb ook onlangs is een scan gedaan met avast en heeft toen een stuk of 26 besmettingen gevonden allemaal door java veroorzaakt, ik heb toen besloten om java volledig te verwijderen en nu heb ik geen besmettingen meer door java ;)
Java sun zit met een vervelend probleem dat er lekken in het programma zijn waar virusmakers gebruik van maken spijtig genoeg ..... dus ik denk ook dat die servers besmet zijn met java trojans :(

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat je Java nodig had om dingen te doen , zoals spelletjes enzo..

ja inderdaad, java is gemaakt om games te spelen, zonder macheert dat niet :/

De genoemde files zijn de datacache van de serverlist in TF2. Besmetting is niet per se gebeurt als je deze melding krijg. Het is een generieke melding rond een pakket aan mogelijke gevaarlijke software.

JAVA is onnodig buiten de browser voor 99% van toepassingen.

@wanpier avast heeft die besmette bestanden van java in de viruskluis gezet, het is dus wel degelijk een besmetting dat zijn pc kan beschadigen indien je het niet in quarantine zet of verwijderd en java wordt meestal gebruikt om games te spelen .....

Het is cache van een webpagina met daarin besmette javascript (JS aanduiding). Het voorkomen van die javascript (wat in feite gewoon door mensen te lezen tekst is) heeft niets met de kans op besmetting van je computer te maken an sich.

Ik kan de code van deze javascript dropper knippen en plakken in een tekstbestand en als het goed is zal avast deze dan opmerken en in quarantaine zetten. Daarmee is de code nog niet uitgevoerd en ben je niet "besmet". het uitvoeren van de javascript in een oudere ongepatchte browser + ongepatchte java + niet geupdate virusscanner, kan je een besmetting opleveren.

Wat nuancering is zo nu en dan op zijn plaats

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan