JS op willekeurige plaats in de pagina plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

milcop

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
beste...

ik heb een menu gemaakt via het programma AllWebMenus PRO maar die menu kan hij alleen maar boven aan de pagina plaatsen :S

Maar ik wil hem graag op de plek waar ik hem wil hebben neerzetten

moet dit dmv css of kan het ook gewoon zo

Dit is de code
Code:
<!-- DO NOT MOVE! The following AllWebMenus linking code section must always be placed right AFTER the BODY tag-->
<!-- ******** BEGIN ALLWEBMENUS CODE FOR menu ******** -->
<script type="text/javascript">var MenuLinkedBy="AllWebMenus [4]",awmMenuName="menu",awmBN="840";awmAltUrl="";</script><script charset="UTF-8" src="menu.js" type="text/javascript"></script><script type="text/javascript">awmBuildMenu();</script>
<!-- ******** END ALLWEBMENUS CODE FOR menu ******** -->

Naam van de JS Bestand is menu.js

Wie weet hoe ik dit het beste kan doen
Ben net begonnen met JavaScript en CSS dus graag duidelijke uitleg
en als u het voor me wilt maken dan ben ik jullie helemaal dankbaar

Hoi,

De enige manier om dit goed te doen is door geen Javascript menu te gebruiken. Je pagina's zijn dan niet meer indexeerbaar; google kent geen Javascript, dus alle links zijn onzichtbaar voor google. Daarnaast, er zijn mensen die Javascript uit hebben staan, de site op de mobiele telefoon bekijken, of mensen die screenreaders gebruiken. Je menu is dan ook niet goed, of helemaal niet, te gebruiken.

Menu's kan je gewoon via HTML maken, en dan stijlen via CSS. Je kan deze daarna eventueel via Javascript 'mooier maken' door er leuke effectjes op te zetten.

Het feit dat je het alleen maar net onder de <body> mag zetten zegt al genoeg. Het ziet er nogal verouderd uit...

:thumb:

[edit]mocht je mn advies niet leuk vinden, en je wilt toch meer uitleg van iemand anders, je zult de code van menu.js moeten laten zien, want met de huidige code kan men niets.[/edit] Then again, het is niet alsof er heel veel Javascripters hier rondlopen...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan