JS SetPixel?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowano

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
hallo,

ik ben nieuw met JS...
en ik ben bezig met een site, waar ik een SetPixel/Drawline functie nodig heb...
maar ik weet niet hoe dat moet:(

is er een mogelijkheid als een picturebox? zo ja, hoe?

mvg rowano

Welkom in de wondere magische wereld van js!

maar voordat je verder gaat moet je toch echt even vertellen wat je bedoelt met een 'picturebox'. Dit is namelijk geen VB! Daarnaast, JS is in principe geen taal waarin je kan tekenen, tenzij je HTML5's <canvas> tag gebruikt.

Iets meer uitleg nodig! :thumb:

@That Guy

ik wil een soort klein spelletje maken waarin en daarvoor heb ik een tekenscript nodig,
zoals ik al zei ben ik nieuw met javascript en kan ik het eigenlijk niet makkelijk toelichten

maar kunt u me dat van die <canvas> uitleggen?

als ik bijvoorbeeld zoiets wil maken, hoe doe ik het dan?
link

met de canvas die ik van internet gekopieerd heb is een error:
FJSE error.PNG
mvg rowano

Laatst bewerkt:
In plaats van allemaal dingen kopieeren zou ik eerst maar eens gewoon wat Javascript tutorials doen. Je kan niet verwachten dat je zomaar eventjes zoiets in elkaar zet; en al helemaal niet zonder enige kennis van de taal zelf.

De HTML5's <canvas> tag is een soort van teken-scherm, waar je plaatjes, text en pixels op kunt tekenen. Het heeft zn eigen functies, die je via het getContext() kan aanroepen.

Oh, en voordat je verder gaat met je 'Javascript editor': gebruik gewoon een PTE (plain text editor) zoals notepad (of, mocht je luxe willen doen, notepad++ oid). Deze editor is heel verouderd als je aangeeft dat <canvas> geen tag is (-> hij kent HTML5 nog niet).

Oh, en de doctype voor HTML5 is <!doctype html>.

:thumb:

ps. bold = google zoekterm ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan