JSF - 1 value doorgeven aan meerdere beans

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virusbeatboxing

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
41
Beste,

ik ben bezig aan het maken van een Java project met JPA - EJB - JSF.

Nu is het zo dat ik op mijn JSF pagina, door invoer van de gebruiker, een waarde moet kunnen doorgeven aan niet 1 maar 2 beans!

Hetgene wat ik momenteel heb en werkt is volgende:
Code:
  <h:selectOneMenu [B]value="#{hotelController.gekozenHotel}"[/B] style="width: 200px;" onchange="#{hotelController.refreshGeg()};submit();" rendered="#{hotelController.landGekozen}">
                            <f:selectItem itemLabel="-select hotel-"/>
                            <f:selectItems value="#{hotelController.hotelLandList}" var="hll" itemLabel="#{hll.naam}" itemValue="#{hll.naam}"/>
                        </h:selectOneMenu>

de vetgedrukte code geeft dus de value door aan de variabele 'gekozenHotel' in controller 'hotelController'.

Nu zou het dus moeten zijn dat diezelfde waarde ook wordt doorgegeven aan een andere controller, namelijk 'reservatieController'.

Ik heb reeds geprobeerd adhv volgende code:
Code:
  <h:selectOneMenu value="#{hotelController.gekozenHotel};#{reservatieController.gekozenHotel}" style="width: 200px;" ... />

Dit werkt niet en daarom vraag ik aan u hoe ik dit WEL kan oplossen?
Kortom, hoe krijg ik dezelfde waarde in meerdere beans?

Vriendelijke groeten en wachtend op uw antwoord
 
Jammer genoeg snap ik daar totaal niets van :)
Ben een 3e jaarsstudent Informatica in België en moeten een Java Enterprise application maken met de 3 lagen (JPA - EJB - JSF).

Het hoeft echt niet zo ingewikkeld te zijn :p is er geen 'makkelijkere' oplossing?
 
ah heh ik ben 4e jaars. Kort samengevat: facade = laag ervoor. kortom een class voor de 2 classes (beans) waar je iets mee wil doen. Je stuurd dan de parameters naar de "facade" class die vervolgens de 2 andere classes aanstuurd.
 
bekijk eens Transaction manager ectra ook mom en datasourcefile

Bij transaction komt dan ook commit en rolback kijken dit systeem komt uit de finaciele wereld

PS. Behoort tot de jpa-standaart.

LET OP bij facade pattern ejb2 is en je mogelijk nu in ejb3 werkt en er zeer veel verandert is zie anotations @Stateless @statefull dit is wat u boven uw class met bean moet doen maar zet eens wat meer code dan kan ik kijken hoe jij het doet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan