juist wel muziek wanneer ik het niet wil !

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja ... ik vind het ook wat rigoreus

zat nog aan iets te denken ... mijn broer heeft laatst muziek op mijn pc gezet via een usb stick, sindsdien heb ik (een) creative (player) op mijn pc zitten. probeerde ik te verwijderen want doe er zelf niets mee, maar dat lukt niet, ik krijg deze melding:

kan CTIniF niet verwijderen. controleer of de schijf vol is of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is

wat betreft prevx, die vond niets
de 'infecties' opgeruimd met mbam, zie attachment

en o ja, sinds ik cleaner heb gedraaid krijg ik ook de outlook melding netwerkwachtwoord opgeven zo irritant vaak. heb hier via de site al naar oplossing gezocht, maar de gegeven oplossingen werken niet bij mij, heb het eerder aan de hand gehad en volgens mij was het een kleine instelling ergens, maar wat .... (niet in emailaccounts en netwerkverbindingen ...)

alvast tnx turn, voor mee blijven denken/kijken

:)
 

Bijlagen

  • mbam-log-2009-03-15 (12-55-32).txt
    1,5 KB · Weergaven: 10
maak je verborgen extensies eens zichtbaar
open map >> klik op menu extra >> mapopties >> tabblad weergave >> extensies voor bekende bestandstypen verbergen
hier moet geen vinkje staan.

dit maakt het comuniseren wat makkelijker, die CTIniF is een dll en die mag je nooit zomaar verwijderen.
als er een stukje creative software is geinstaleerd moet je het er op de normale manier af halen.
dus via configuratiescherm / software , of via de uninstall die in de map
C:\Program Files\creative staat

kijk eens bij je opstart menu wat er allemaal in staat,
klik start >> uitvoeren >> type msconfig en klik ok >> tabblad opstarten
kijk eens of er hier iets van creative tussen staat, meld hier alle info die er staat (het item / de fabrikant / de opdracht / locatie)

laat windows eens zoeken op de c schijf naar creative
xp heeft een hele langzame maar ook een hele goeie zoekfunctie, en bedenk ook wat je er evt zelf van heb (hard- en software)

laat mbam nog een keer updaten en draaien, na een herstart
laat van die online scanners (uit mijn post #8 ) Kaspersky Online Scan eens draaien (of had je die al gebruikt? )
= een langzame maar goede scanner.

start firefox eens in de veilige modus, als het goed is ataat ie in je map in het menu start >> alle programma's.
en anders start je 'm door start >> uivoeren >> type firefox.exe -safemode
probeer eens een paar keer zo te browsen (internetten) , nu nog problemen??
 
Laatst bewerkt:
ok dan:

verborgen extensies zijn / en waren zichtbaar

heb creative verwijderd via configuratie/software (weer wat geleerd, wist niet dat dat daar moest-kon :p)

bij opstarten vind ik idd een creative dingetje:

CTSysVol

C:\\programfiles\creative\soundblasterlive!24-bit\SurroundMixer\CTSysVol.exe/r

HKLM\software\Microsoft\Windows\currentversion\run
 
C:\\programfiles\creative\soundblasterlive!24-bit\SurroundMixer\CTSysVol.exe/r
[/B]

hou goed in de gaten of je zelf geen creative hardware in de pc hebt zitten, bv een geluidskaart. of randapparatuur
kijk naar de gemaakt datum van de hier bovenstaande .exe (re muisklik op .exe >> eigenschappen)
zou zonde zijn als je het verkeerde uit schakelde.

naar de maakdatum kijken is altijd een handig hulpmiddel ook in cofiguratiescherm / software.....:cool:
 
gister, net toen ik bang was dat ik dus de software van mijn geluidskaart had verwijderd begon het weer ....

mbam en kaspersky gedraaid

maarrrr

vandaag mijn rss feed verwijderd en ....
ik heb zo'n vermoeden dat ie daar in zat

dat zou wel heel goed nieuws zijn :)
maar ik juich niet al te vroeg
en wacht nog een paar keer opstarten af
 
gewoon ff Windows opnieuw instaleren ben je overal vanaf :thumb:
 
T klinkt misschien een beetje 'cruel', maar meer dan 80 processen is gewoon erg veel... Je computer zal veeeel sneller funtioneren als je opnieuw begint...
 
T klinkt misschien een beetje 'cruel', maar meer dan 80 processen is gewoon erg veel... Je computer zal veeeel sneller funtioneren als je opnieuw begint...

dan kan je ze dus ook gewoon uitzetten en/of de progs deïnstaleren. En aan opruimen komen we wel toe als het probleem weg is.
als ts dat wil.
en bij heel veel mensen die niet zo supervaak met pc's bezig zijn is dat gewoon een heel karwei
en ze moeten dan ook nog maar zien af ze alles weer terug krijgen zoals ze het hebben willen.

en ik ga er ook van uit dat mensen die niet zo heel veel van pc's af weten dit ook van zichzelf weten
en dat ze dus ook begrijpen dat het dan wat langer kan duren, net zoals met alle dingen in het leven.

-------------------------------------------

@ heartrocker
is inderdaad ook goed mogenlijk
je moet alles verdenken dat uit zichzelf een contact maakt met internet.
heb je die safe mode al geprobeerd??
 
@ turn
ik beschouw het muziekprobleem als opgelost, ook zo logisch dat het daar in (de RSS) zit (en dat je achteraf denkt: daar had ik als eerste moeten kijken), maar goed ...
ben blij dat het zo is uitgezocht en dat ondertussen ook een deel van mijn pc is opgeruimd, nog lang niet alles en wat je zegt is waar: het is veel rommel en omdat ik er niet veel van weet laat ik het maar zo.

een opruimactie ben ik voor in; is dan echt het beste alles opnieuw er op te zetten? op zich werkt alles wel nu zo als ik het hebben wil, wel traag, dat moet ik toegeven.

dus nieuwe vraag maken - hoe ruim ik het beste mijn pc op voor dummies - ?

iig TNX! aan jou :thumb:
 
hallo,

Weet alleen niet of je dummies ermee kan wissen.
Je kan je schijf opruimen door naar Star -> Bureau accessoires -> systeemwerkset -> schijfopruimen.

Mvg. Coolhits
 
ja is een hele goede start de tip van coolhits
maar gooi niet je slaapbestand weg , deze herken je aan de naam en de grote.
deze is net zo groot als je intern geheugen en als je 'm weg gooit kan je pc niet meer in slaapstand.

wat is wat:
1 harde schijf = een grote opslag, vertraagt als ie te vol zit (+/- 15% moet minimaal leeg zijn)
2 geheugen (ook wel RAM-geheugen), alles waar je mee werkt moet eerst in het geheugen staan
zowel programma's als bijvoorbeeld foto's
2B hoeveel geheugen heb ik?? re muisklik op deze computer >> eigenschappen
3 virtueel geheugen, op je harde schijf staat een beetje ruimte waar dingen naar toe kunnen als het gewone geheugen vol is
maar dit virtuele geheugen is veel langzamer dan het gewone ram-geheugen, dus niet goed


goed ik zal eerst een korte uitleg doen tussen de verschillende ruimte en snelheids vreters.
1 je zet een programma op je harde schijf, dit kost ruimte. (niet erg tenzij je ruimte tekort hebt)
2 dit programma start mee op met windows, kost een hoop opstart tijd (jij hebt er veel)
3 deze programma's staan constant klaar, er staat een deel van het programma in het geheugen (de vreet aan je pc snelheid, vooral als je niet zoveel geheugen hebt)
4 een programma heeft een controlle tool om te kijken of er nieuwe versie's zijn, ook dit kost snelheid
 
goed nu gaan we aan de slag:

ga naar configuratiescherm >> software
lees goed wat er staat, weet je niet wat het programma doet google het en lees een paar hits.
twijfel je wat het prog doet , vraag het
gebruik je het programma niet en weet je het zeker .... verwijderen
maak voor jezelf een tekst bestand met alles wat je weg doet.

lees dit stuk goed door en ga er rustig voor zitten, het kan best zijn dat je met schoon maken 3 uur bezig bent
weet dan dat het helemaal instaleren van windows en alles wat jij er op wil hebben de meeste beginners minimaal 8 uur kost en ook dan heb je nog een hele tijd 'hier had ik toch iets voor ??' en 'dat stond toch hier ??'

http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=34281

nogmaals weet je iets niet zeker of snap je iets niet zet het hier neer
hierna gaan we controleren of je software up to date is (veiligheid) en auto opstarten uitschakelen
maar nu niet volgens mij heb je hier wel even genoeg aan :)
 
Laatst bewerkt:
okee mooi :p

Wat turn zei klopt wel. behalve: opnieuw installeren duurt bij een beginner 8 uur.
Ik ben ook een beginner of na ik zit er veel op de pc meer niet, maar ik deed er een half uur over :p.
Maar goed.

Als je PC traag is kijk ook eens bij: Start -> Bureau accessoires -> systeemwerkset -> schijfdefragmentatie.

Het kan zijn dat dit een hele tijd niet gebeurd is en als je veel nieuwe dingen op je pc installeerd dan kan het je snelheid kosten.
Wat doet het: Het ordend je harde schijf en dan kan je harde schijf het werk beter doen. En zal je pc wat sneller zijn
misschien ook een tip:p

Mvg. Coolhits
 
Wat turn zei klopt wel. behalve: opnieuw installeren duurt bij een beginner 8 uur.
Ik ben ook een beginner of na ik zit er veel op de pc meer niet, maar ik deed er een half uur over :p.
Maar goed.

ja tuurlijk een kale install
ik ga er van uit dat iemand die al een paar jaar op een os werkt veel data heeft die eerst gevonden moeten worden en veilig gesteld.
als je systeemmatisch werkt kijk je ook naar je software en ga je opzoek naar de nieuwste drivers.
daar is een beginner wel ff zoet mee, dan de eigenlijke install is afhankelijk van de snelheid van je hardware.
drivers installeren voor mobo geluid en beeld, virusscanner er op en evt firewall
windows update's met de nodige herstarts kost ook al snel een uur.
en dan nog je data terug zetten en software instaleren.
en zelfs dan nog loop je de eerste tijd te zoeken naar allerlei instellingen en progjes.
 
ok guys,

heb schijfopruiming gedaan van windows, stelde niet zo veel voor want vorige week cleaner gedraaid, defragmenteren had ik idd nog nooit gedaan op deze pc... dat ruimt op :)

verder de software, wat progjes verwijderd van oude hardware en dingetjes die ik niet meer gebruik, maar ook veel wat ik niet weet:

als er diverse updates staan (van Java bijv) kan ik dan alles behalve de laatste verwijderen? of sluiten die op elkaar aan ....

ATI control panel is dat van mijn videokaart? en dus nodig?
Sonic zelfde vraag, gaat over dvd branden voor zover ik weet, maar is dat dan bovenop 'de standaard'
beetje vage vragen, i know...

ik neem aan dat de software van microsoft en windows moet blijven staan

wat mij opvalt: de pc wordt sneller :)D) maar het aantal processen blijft, ook na verwijderen van software, nagenoeg gelijk ...
 
als er diverse updates staan (van Java bijv) kan ik dan alles behalve de laatste verwijderen? of sluiten die op elkaar aan ....

ATI control panel is dat van mijn videokaart? en dus nodig?
Sonic zelfde vraag, gaat over dvd branden voor zover ik weet, maar is dat dan bovenop 'de standaard'
beetje vage vragen, i know...

ik neem aan dat de software van microsoft en windows moet blijven staan
ja alle java's behalve de laatste weg, maar wacht daar nog even mee.....
ati, ja laten staan
voor sonic heb ik wat meer info nodig, maar ik ga er wel van uit dat het brandsoftware is
--(kijk eens in de map C:\Program Files bij sonic en start de .exe eens--
ja graag de ms windows software laten staan.

----------------------------------------------

eerst gaan we eens wat software controleren op veiligheid, ga naar
http://secunia.com/vulnerability_scanning/online/
en start de test, een veiligheids waarschuwing kan je gewoon op ok klikken.
als deze klaar is krijg je een lijst met software die op jou pc staat en of je de nieuwste vesie hebt.
sommige verouderde software zitten lekken in waardoor een hacker of een virus binnen kunnnen komen.
ga ook gelijk na bij die lijst of er software tussen staat die je niet meer gebruik, weg ermee.
voor de rest waar mogelijk een nieuwe versie instaleren, bij twijfel vraag het maar.
om nog even op java terug te komen, is ie goed volgens secunia? oude versie's weg.
 
en dan gaan we nog een keer terug naar msconfig
klik start >> uitvoeren >> type msconfig en klik ok >> tabblad opstarten
hier vind je dus alles wat mee opstart met windows, dit maakt het opstarten trager en neemt ook een hoop ruimte in.

er staan heel veel dingen tussen die je zomaar uit kan zetten maar ook dingen die je absoluut niet uit mag zetten.
kijk naar de naam (en de fabrikant) van een prog, laat het alleen aan staan als je het echt vaak gebruikt.
als je een of andere rare neem tegen komt (ik heb hier bv 'ALCWZRD' in staan ?? )
kan je 'm opzoeken in http://www.processlibrary.com/ of anders met google -ga er wel van uit dat google ook met verkeerde dingen komt, mensen maken fouten, dus lees een paar hits-
bij twijfel zet je het gewoon hier neer.

als je klaar bent klik je op toepassen en dan op ok
komt windows met een waarschuwing dan moet je bevestigen, ik weet niet meer precies wat ie vraagt maar het wijst zich zelf.
herstart windows.

nu eens kijken in de systemtray (rechter stuk van de taakbalk, bij de klok dus)
alles wat hier in staat vreet ook geheugen
zet je muis er op en wacht even, er komt dan bij te staan wat het is.
re klik op de overbodige dingen, en nu moet je opzoek naar het auto opstarten met windows.
dat verschilt per programma dus is een beetje zoeken.

en als laatste kijk je bij start >> alle programma's >> opstarten
dit zijn ook dingen die met windows opstarten, dit zijn alleen snelkoppelingen en kan je zo weggooien, tenzij ze op moeten starten met windows.

LET OP schakel geen dingen uit die je systeem stabiel en veilig houden, wat voorbeelden:
  1. virus scanner
  2. firewall
  3. geluids en video software die bij je hardware hoort (die 'ALCWZRD' die ik eerder noemde is mijn realtek geluids driver, als ik die verwijder heb ik geen geluid meer)
  4. java
  5. microsoft.xxx (xxx = vanalles dus)





dingen die bij mij uit staan:
  1. nero
  2. nokia pcsuite
  3. winamp
  4. printer software



 
hee guys

ik ben flink in de weer geweest!
merk dat mijn pc al een stuk sneller is
en behalve dat dat dus hartstikke fijn is ben ik ook blij dat ik het zelf heb gedaan en nu weet hoe dat moet en zit
kan ik hem lekker 'clean' houden

hartstikke dank voor alle tips en support! :D

petra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan