• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Juiste digitale eindtijd 10:45 (voorbeeld)

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik wil graag in kolom I (blad M3) de juiste digitale eindtijd = Som A2+aantal minuten kolom G
zie voorbeeld.

Bijlagen

Voor jou is het waarschijnlijk heel vanzelfsprekend, maar ik zie in Blad M3 totaal geen logica.
Wat betekent alles precies en waar staan die getallen eigenlijk voor?

In I2:
Code:
=$A$2+(G2/1440)

Ik begrijp ook niet alles. Duidelijk is dat de eerste schakeltijd in A2 staat. 09:00 uur als ik daar dan het aantal minuten wat in G2 staat is 56 minuten optel, moet ik in cel I2 10:56 krijgen wat dan niet aankomt op een minuut omdat dit een afrondingsverschil kan zijn. enz.
Ander voorbeeld A2 + 204 minuten is 3 uur +24 min = 12:24 uur

Ja, Edmoor met 25 jaar ervaring die begrijpt alles.

@edmoor
Kun jij ook nog een formule ontwerpen waarbij ingebouwd is dat de helft van het aantal minuten wordt bijgeteld (voor de garage).

Laatst bewerkt:
Deel het aantal minuten door 1440 daar waar je de optelling doet.
09:00 plus 56 minuten is 09:56 en niet 10:56.

In I2
Code:
=$A$2+G2/1440
(1440=24uur*60minuten, 24uur=hele dag=1, je rekent dus met dagfracties)

@edmoor
Kun jij ook nog een formule ontwerpen waarbij ingebouwd is dat de helft van het aantal minuten wordt bijgeteld (voor de garage).
Het aantal minuten deel je dan toch gewoon door 2?
Code:
=$A$2+((G2/2)/1440)

Met de uitleg van alphamax in #6 zou rekenen met tijd duidelijk moeten zijn.

Ja, 10:56 was een foutje.
Volgens mij werkt =$A$2+(G18/2/1440) ook wel goed.
Bedankt. Kom er wel uit zo. Kolom C zijn de m3 Gas. Dan zeg ik zes uur mag de elektr kachel max aanstaan en reken dan de andere tijden om naar minuten.

Terug
Bovenaan Onderaan