juiste kloksnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

riri1601

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
Berichten
221
ik gebruik een pc met een asrock k8nf4g-sata2,s754,vga,usb2.0,2 pci,sata,audio,lan,1pe16 onboard.de processor is amd sempron 2800+ 64bit.er zit 1.5gb ddr geheugen in.welke is de normale kloksnelheid voor een 2800+?systeem geeft nu 1600 aan.is toch wel een beetje laag voor zo een processor,dacht ik.heb al wel in bios gezien dat je dat kan veranderen,maar wat moet ik daar instellen?
 
Die snelheid klopt voor een Sempron 64 2800+, 8 x 200 FSB, je kan hem proberen op te voeren om de FSB in de bios omhoog te schroeven, ( en eventueel de multiplier naar beneden ) maar al dat overclocken zie je helemaal niet, qua veranderen van snelheid, dat is zo minimaal.
 
Laatst bewerkt:
De 2800+ is de snelheid van de pentium processor waar mee jouw processor overeenkomt.
Die draait dus even snel als een intel pentium 2,8 Ghz.
Ook ik heb een AMD maar dan een Athlon XP 2800+, en deze draaide ook "maar" op 1600 Mhz.
Als je je pc opstart, dan kan je de snelheid zien waaraan hij draait in "pentium"-snelheid.
Ik heb de mijne overclocked, terwijl de bios een 2,8 Ghz aangaf.
Nu geeft ie een 3,2 Ghz aan, en nog altijd is de "athlon"-snelheid veel lager (1800 Mhz).
Maar daarom draait hij zeker niet trager dan een pentium 3,2 Ghz.
Overclocken doe je gerust, al zal je niet echt veel verschil merken.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie.zal er zeker rekening mee houden.bedankt.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan