juiste pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

welkepc

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
wil een goede voor het gamen. Heb er twee geselecteerd.Hier enkele specificaties. Graag even een reactie, ik ben een leek op dit gebied. Kunnen jullie advies geven welke pc beter is? En of ze de nieuwste spellen kunnen spelen? Alvast bedankt

Cooler Master Elite 331 Black ATX No PSU
Gigabyte I-Solo 210 zwart full ATX deluxe no PSU
Huntkey LW6550 550w 12cm 24p sata pci-x
Asus mainboard P5QL-E [ATX] [skt 775]
Intel Core 2 Quad Q9650 3.00GHz 12MB 1333fsb Boxed
Kingston DDR2 800 4096MB (kit of 2)
Samsung SATA Spinpoint F1 750GB 7200rpm SATA 32MB
cardreader all-in-one intern zwart 64 in 1
DVD-rewriter Optiarc (NEC) 20-speed SATA oem zwart
DVD-rom speler 16*48* PATA oem zwart
Asus Geforce ENGTS250 - 512 MB pci-ex
MS Windows Vista Home Premium OEM NL 64-bit
kaspersky Antivirus Personal 2010 OEM
Samsung Monitor P2370+ 23inch
Logitech Z-3 speakerset 2.1 met subwoofer
Logitech Cordless Desktop LX-710 laser
Installeren Windows, drivers en updates

675 ex btw

Huntkey LW6450 450w 12cm 24p sata pci-e
Asus mainboard P5QPL-VM [mATX] [775]
Intel Core 2 Quad Q8200 2.33GHz 4mb S775 BOX
Kingston DDR2 800 4096MB (kit of 2)
Western Digital SATA harddisk 640GB 7200rpm 16Mb
cardreader all-in-one intern zwart 64 in 1
DVD-rewriter Optiarc (NEC) 20-speed SATA oem zwart
Geforce 9500GT Magic 1024MB videokaart
MS Windows Vista Home Premium OEM NL 32-bit
kaspersky Antivirus Personal 2010 OEM
Installeren Windows, drivers en updates

prijs 990 exl btw

Laatst bewerkt:
ja was foutje, word aangeleverd met windows 7. Maar de resr van de specificatie? hoe word die beoordeeld?

ja sorry erg stom, had natuurlijk de prijzen omgewiseld. De duurste is inclusief beeldscherm etc. cimplete pc. Maar wat vind je van de specificaties? kan ik hier voldoende mee uit de voeten?

Wat raad jij me aan?

oke marsmannetje, bedankt voor je suggestie, maar dit is geen complete pc die jij voorsteld. Muis toetsenbord speakers etc.

en wat vind je van deze kaart? geforce7200gs 256 mb

deze zit in een pc van norrod

de NoRRoD Intel LGA1366

oke marsmannetje, bedankt voor je suggestie, maar dit is geen complete pc die jij voorsteld. Muis toetsenbord speakers etc.
Tja jongen, moet je maar aangeven dat dit erbij moet. Mijn glazen bol is vorige week kapot gevallen.

incl speakers, toetsenbord, muis....
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[63315]=1&product[100663]=1&product[212042]=1

Deze is excl btw is stuk goedkoper en beter.
Maar aangezien je het nu over een 7200GS hebt merk ik al dat jouw pc-kennis stopt bij de aan-uitknop van de pc.

Een videokaart als de 7200GS is een videokaart ter waarde van 20 euro.
Een videokaart als de HD5770 is een videokaart ter waarde van 130 euro... Zelfs zonder dat ik meer vertel kan je al het kwaliteitsverschil merken.

De HD5770 is een net nieuwe kaart, geschikt voor DirectX 11. Is heel snel. Er zijn wel wat kaarten sneller, maar of deze zijn een stuk duurder, of ze kunnen niet volledig omgaan met DX11.

De processor uit de beginpost: Q9650 Deze is van een oudere serie, welke opgevolgd is door de I5 of i7-processor. De I5 is al een stuk beter dan de Q9650. En dus van een nieuwe reeks, dus ook geschikt voor toekomstige uppgrades.

(ik snap trouwens niet het nut van 2 kasten zoals in jouw beginsysteem :s)

Laatst bewerkt:
Oke marsmannetje,

bedankt voor je reactie, daar kon ik wel wat mee met je opbouwende kritiek.

En je hebt gelijk, mijn kennis beperkt zich tot het aan en uit zetten. Vandaar dat ik mijn hulp ook op dit forum zoek. Hier zijn altijd wel mensen bereid om een goed advies te geven. Jij hebt dat uiteindelijk ook gedaan. Waarvoor mijn dank. Zonder jouw opmerking was ik blind afgegaan op het advies van de verkoper. "Ja meneer de geforce 7200gs is echt een goede kaart". :confused: Nogmaals bedankt voor je advies. Ik zal hier dan maar op afgaan aangezien jij de enige bent die me een alternatief heeft geboden.

Tja jongen, moet je maar aangeven dat dit erbij moet. Mijn glazen bol is vorige week kapot gevallen.
Hahahaha sorry dat ik even offtopic gaat, maar hier moest ik even heel hard om lachen XD

@welkepc: Is je vraag nu beantwoord? Dan moet je even op "vraag is opgelost" klikken, rechts onderin :D

Oke marsmannetje,

bedankt voor je reactie, daar kon ik wel wat mee met je opbouwende kritiek.

En je hebt gelijk, mijn kennis beperkt zich tot het aan en uit zetten. Vandaar dat ik mijn hulp ook op dit forum zoek. Hier zijn altijd wel mensen bereid om een goed advies te geven. Jij hebt dat uiteindelijk ook gedaan. Waarvoor mijn dank. Zonder jouw opmerking was ik blind afgegaan op het advies van de verkoper. "Ja meneer de geforce 7200gs is echt een goede kaart". :confused: Nogmaals bedankt voor je advies. Ik zal hier dan maar op afgaan aangezien jij de enige bent die me een alternatief heeft geboden.
Er zijn er nog wel meer hoor, maar vandaag geloof ik niet.

Hoe dan ook zou ik je aanraden om niet verkopers op hun woord te geloven. Iemand die een 7200GS adviseert aan iemand die een game-pc zoekt, die is als ik eerlijk ben (en dat ben ik eigenlijk altijd (misschien soms een beetje te)) eigenlijk iemand aan het bedriegen.
Waarschijnlijk wilde hij zijn oude voorraad dumpen.

Er is overigens nog zat te verbeteren hoor. Ik weet niet of je al je wensen al genoemd hebt?
Zoek je een systeem dat echt highend is? Want voor 100 euro meer komt een HD5850 wel in het vizier. Die is weer een stukkie beter.
Misschien heb je wel liever een luxere kast, grotere harde schijf, stiller systeem, een snelle gamemuis (een draadloos setje wordt toch als trager gezien -> ik ben zelf overigens niet zo kritisch want ik game al jaren draadloos)

hoi marsmannetje,

weet je wat het punt is? ik heb nu een Dell computer. Een Dimension 3000

------------------
Time of this report: 10/28/2009, 22:42:38
Machine name: UNKOWN
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.090804-1412)
Language: Dutch (Regional Setting: English)
System Manufacturer: Dell Computer Corporation
System Model: Dimension 3000
BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A02
Processor: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.80GHz
Memory: 1022MB RAM
Page File: 338MB used, 1356MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

met een radeon 9250 128mb

Deze kan de meeste games niet spelen. Volgens de verkoper kan ik deze computer niet upgraden. Schijnt volgens hem niet te kunnen met een Dell pc. Dus toe ndacht ik doe me maar een nieuwe. Of kan het volgens jou/jullie wel? een Dell pc upgraden.

ja wie dat is? een medewerker van Dell zelf. Had ze gebeld met de vraag of ik er een andere kaart in kan steken. Zat een orginele dell kaart in. Maar een aantal jaar geleden heeft een kennis er een radeon 9550 ingezet. Nu wil ik een betere kaart, maar ik weet niet welke. En de Dell medewerker verteld mij domweg dat er helemaal geen andere kaart in past. Terwijl we dit al eens hebben gedaan

ik zou wel voor iets nieuws gaan, want dit is wel erg verouderd.
Daar kan je dus niet al te veel meer mee.

Maar als ik een beetje tussen de regels doorlees krijg ik het gevoel dat je liever iets goedkoper uit bent, hebik dat goed?

nou marsmannetje het zit zo, als ik mijn dell dimension 3000 kan upgraden (betere video kaart etc) dan ga ik daarvoor. Maar als dat niet kan dan wil ik een nieuw systeem. Daarvoor ben ik naar de winkel gegaan. Zie mijn eerdere vragen over de specificaties van 2 pc's. Kreeg op dit forum al het advies om die pc niet te kopen. Ook jij kwam met een beter alternatief.

Mijn budget zit rond de 800 euro dit is dan zonder beeldscherm muis toetsenbord, deze kan ik nog wel gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan