juiste plaats javascript in php

Status
Niet open voor verdere reacties.

IzFazt

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
19
Hallo,

Dit is het begin van een phpprogramma common.php uit phpBB3.

Code:
<?php

if(basename($_SERVER['SCRIPT_NAME'])!='cron.php')
{
$crawltsite=1;
require_once("/customers/tjoogle.com/tjoogle.com/httpd.www/crawltrack/crawltrack.php");

}

daar wil ik deze javacode in plaatsen:

Code:
<script type="text/javascript">
<!--
var a_vars = Array();
var pagename='';

var phpmyvisitesSite = 1;
var phpmyvisitesURL = "http://www.tjoogle.com/phpmv2/phpmyvisites.php";
//-->
</script>
<script language="javascript" src="http://www.tjoogle.com/phpmv2/phpmyvisites.js" type="text/javascript"></script>

kan iemand mij misschien vertellen wat de juiste plaats is om dat zonder problemen te doen? als het kan? dus voor de php, na de php of helemaal niet....

Dank u.....:p
 
Waar alle andere JS-codes/verwijzigingen ook horen... Tussen <head>
 
vraagje 2

Waar alle andere JS-codes/verwijzigingen ook horen... Tussen <head>


ok, ik dacht dat <head> html code was, dus hoe zet ik die dan in dit php programma? de code die je ziet is het begin van het php programma common.php...werkt dat dan nog?
 
ik heb er geen flauw idee van waarom je vindt dat deze code in common.php moet geplaatst worden, maar goed.

Open je forum en ga naar het administrator panel.
Ga naar de tab 'styles'.
Kies in het linkermenu onder 'style components' voor de optie 'Templates'
Klik op 'Edit' bij je actieve style (ja, je moet dit per style apart wijzigen)
Kies voor de file 'overall_header.html'

Plak je scriptcode daar waar het thuishoort (in de head, bvb net onder de andere scripts....)
 
ik heb er geen flauw idee van waarom je vindt dat deze code in common.php moet geplaatst worden, maar goed.

Open je forum en ga naar het administrator panel.
Ga naar de tab 'styles'.
Kies in het linkermenu onder 'style components' voor de optie 'Templates'
Klik op 'Edit' bij je actieve style (ja, je moet dit per style apart wijzigen)
Kies voor de file 'overall_header.html'

Plak je scriptcode daar waar het thuishoort (in de head, bvb net onder de andere scripts....)


Hij telt visites bezoekers zeg maar, staat nu in overall_footer (dat was het advies voor phpBB2) en heeft grote discrepantie van 75% met de teller van de host. Omdat crawltrack HET wel goed doet en min of meer exact parallel loopt met het board (alleen verschillen als bots niet bekend zijn bij de een of de ander) denk ik dat deze plek voor het monitoren van bezoek meer gepast is. Kan het niet die script in common.php?
 
idee?

Niemand die eenvoudig het antwoord op mijn vraag - hoe zet ik deze script in deze php - kan geven? Het lijkt mij toch gewoon een syntaxvraag?
 
Je vraag was "kan iemand mij misschien vertellen wat de juiste plaats is om dat zonder problemen te doen? als het kan? dus voor de php, na de php of helemaal niet...."
Er is je zowel door Tha Devil als door mezelf gezegd waar javascript thuishoort, wat meestal in de head en regelmatig in de footer is.

JavaScript is een clientside taal, en dient bij deze door php ge-echo-d worden tot valid js/(x)html.

Het script dat je wil gebruiken telt visits/pageviews. Je script loopt ongeveer gelijk met de counts die phpBB3 haalt (dat bovendien een lijst van de 50 meestgebruikte bots heeft, en deze dan ook negeert). Ik vraag me dan af waarom je een script wil gebruiken, enkel en alleen met het argument dat het hetzelfde weergeeft als een reeds bestaand én geïntegreerd script... Het nut ontgaat me toch wat.
 
Je vraag was "kan iemand mij misschien vertellen wat de juiste plaats is om dat zonder problemen te doen? als het kan? dus voor de php, na de php of helemaal niet...."
Er is je zowel door Tha Devil als door mezelf gezegd waar javascript thuishoort, wat meestal in de head en regelmatig in de footer is.

JavaScript is een clientside taal, en dient bij deze door php ge-echo-d worden tot valid js/(x)html.

Het script dat je wil gebruiken telt visits/pageviews. Je script loopt ongeveer gelijk met de counts die phpBB3 haalt (dat bovendien een lijst van de 50 meestgebruikte bots heeft, en deze dan ook negeert). Ik vraag me dan af waarom je een script wil gebruiken, enkel en alleen met het argument dat het hetzelfde weergeeft als een reeds bestaand én geïntegreerd script... Het nut ontgaat me toch wat.

Hoi Johan, speciaal voor jou het nut, ik hoop dat je me daarna echt kan helpen.... De crawler heeft hier niets mee van doen. Crawltrack is reeds geinstalleerd en werkt en registreerd 1300 bots en de pagina's die bezocht zijn door deze bots en voorkomt tevens aanvallen van spam bots. Het heeft niks met deze vraag te maken maar toch de uitleg: de bot script van phpBB3 is zeer onvolledig. Omdat mijn (engels, internationaal) forum gesloten is registreer ik alle bot bezoeken en stop ik de identificatiesleutel als ik dat nodig vindt in phpBB3. Anders wordt de bot behandeld als gast en kom ik niet in de zoekmachine met de gegevens! Niet overal in de wereld zijn de grote 3 goed voor 95% van de bezoekers van zoekmachines. Daarnaast draai ik advanced SEO en traceer ik ook via Crawltrack welke paginas zijn ingelezen door de bots en wanneer en controleer ik dat tegen de opnames in de zoekmachines. SEO betekent Search Engine Optimization.

phpMyvisites is een php script dat zeer uitgebreide bezoekersstatistieken genereert en daarnaast een zogenaamde heatmap. Het heeft niks met bots te maken. Een heatmap is een pagina van je pagina waarop geregistreerd staat op welke plek een gebruiker klikt. Daar doe ik wat mee net als met de statistieken. Dus bij deze het antwoord op 'ik begrijp niet wat je er mee moet'.

Niks tegen jou Johan maar dit is mijn derde vraag op helpmij, ik kan je de antwoorden op die drie vragen laten lezen. Echt te gek voor woorden soms. Maar goed; hier snap IK dus niks van: 'JavaScript is een clientside taal, en dient bij deze door php ge-echo-d worden tot valid js/(x)html.' en dan ook echt helemaal niks. Wat ik graag zou willen is een stukje code waarin deze java in de php van common.php is geintegreerd zodat ik het zo over kan plakken. Het script wat er al in staat (crawltrack) MOET hier staan dus myVisites ook omdat deze ook bezoeken registreert. Crawltrack werkt als een speer en was gedocumenteerd voor phpBB3, myVisites was dat niet. Vandaar mijn vraag hier. myVisites werkt niet goed in footer en dus ook niet in header van phpBB3. Waarom?..... I don't know! I just follow the info I have.... Crawltrack werkt als een speer in common.php bij iedereen die er gebruik van maakt in combinatie met phpBB3
 
Bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik je nu ook wel van antwoord kan dienen, voor zover mijn kennis reikt dan toch.

Als eerste moet ik spijtig genoeg volgende redenering weerleggen:
Het script wat er al in staat (crawltrack) MOET hier staan dus myVisites ook omdat deze ook bezoeken registreert.
Dit was waar mijn antwoord "JavaScript is een clientside taal, en dient bij deze door php ge-echo-d worden tot valid js/(x)html." op doelde.
Wat meer uitleg hierbij:
CrawlTrack is in php geschreven, en kan daarom dus ook 'zomaar' in andere php-scripts ingebouwd worden, net zoals je gedaan hebt door die paar regels in je common.php te plakken.
phpMyVisits daarintegen is in JavaScript (niet Java, zoals je aangaf) geschreven. Dit is een andere taal dan php, en kan daarom niet in php-code geplakt worden.

Het verschil tussen beide talen is zeer groot. Een php-script wordt door de webserver uitgevoerd en het eindresultaat(datgene wat het script print/echo-d) van dat script (meestal html) wordt dan naar de gebruiker opgestuurd. De gebruiker krijgt dus nooit één teken van de code te zien.
JavaScript daarintegen wordt in html geplaatst, en het script wordt doorgestuurd naar je bezoeker. Het script zal pas uitvoeren eenmaal de bezoeker je volledige pagina heeft ingeladen én indien hij het uitvoeren van JavaScript toestaat.

Het antwoord op je vraag houdt dus in dat je jouw JavaScript van phpMyVisits niet in common.php kan plaatsen, maar dat het wel degelijk in de header/footer dient te staan. Dit verklaart ook waarom phpMyVisits niet zo goed/accuraat werkt, aangezien de bezoeker zelf kan beslissen of het script wel of niet wordt uitgevoerd.

Het ziet ernaar uit dat je op zoek zal moeten naar andere heatmaps/statistics die wel puur php-based zijn, helaas kan ik je hier niet verder mee op weg zetten.

--Johan

ps: Mijn verontschuldigingen mocht ik wat kortaf zijn overgekomen, maar net zoals sommige antwoorden, zijn sommige vraagstellers er even ver vanaf. Nuja, iedereen kan eens een bad day hebben...

ps2: Kan iemand mij eens meedelen hoe je ge-echo-d nu correct moet schrijven in de nederlandse taal? :p
 
ok.....

Bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik je nu ook wel van antwoord kan dienen, voor zover mijn kennis reikt dan toch.

Als eerste moet ik spijtig genoeg volgende redenering weerleggen:

Dit was waar mijn antwoord "JavaScript is een clientside taal, en dient bij deze door php ge-echo-d worden tot valid js/(x)html." op doelde.
Wat meer uitleg hierbij:
CrawlTrack is in php geschreven, en kan daarom dus ook 'zomaar' in andere php-scripts ingebouwd worden, net zoals je gedaan hebt door die paar regels in je common.php te plakken.
phpMyVisits daarintegen is in JavaScript (niet Java, zoals je aangaf) geschreven. Dit is een andere taal dan php, en kan daarom niet in php-code geplakt worden.

Het verschil tussen beide talen is zeer groot. Een php-script wordt door de webserver uitgevoerd en het eindresultaat(datgene wat het script print/echo-d) van dat script (meestal html) wordt dan naar de gebruiker opgestuurd. De gebruiker krijgt dus nooit één teken van de code te zien.
JavaScript daarintegen wordt in html geplaatst, en het script wordt doorgestuurd naar je bezoeker. Het script zal pas uitvoeren eenmaal de bezoeker je volledige pagina heeft ingeladen én indien hij het uitvoeren van JavaScript toestaat.

Het antwoord op je vraag houdt dus in dat je jouw JavaScript van phpMyVisits niet in common.php kan plaatsen, maar dat het wel degelijk in de header/footer dient te staan. Dit verklaart ook waarom phpMyVisits niet zo goed/accuraat werkt, aangezien de bezoeker zelf kan beslissen of het script wel of niet wordt uitgevoerd.

Het ziet ernaar uit dat je op zoek zal moeten naar andere heatmaps/statistics die wel puur php-based zijn, helaas kan ik je hier niet verder mee op weg zetten.

--Johan

ps: Mijn verontschuldigingen mocht ik wat kortaf zijn overgekomen, maar net zoals sommige antwoorden, zijn sommige vraagstellers er even ver vanaf. Nuja, iedereen kan eens een bad day hebben...

ps2: Kan iemand mij eens meedelen hoe je ge-echo-d nu correct moet schrijven in de nederlandse taal? :p


ok Johan, bedankt, dit kan ik goed volgen, het gaat dus helaas helaas even niet, erg jammer, bedankt voor je uitleg en je moeite :thumb:, Rick p.s. geëchood
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan