Juiste switch aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan11

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een switch. Op dit moment heb ik een router boven staan die weer is aangesloten op het modem. Alleen deze router boven geeft problemen met de decoder, omdat het IP adres voortdurend veranderd. Zonder de router, werk de decoder prima. Nu moet er dus i.p.v. die router een switch komen, alleen vraag ik mij af welke ik nodig heb. Op de router boven was eigenlijk alleen maar een smart-tv aangesloten, en 2 smartphones en een tablet. Nu kunnen die draadloze verbindingen ook prima functioneren met het modem van beneden, maar ik weet niet wat voor switch ik moet hebben. Een 10 of 100Mbps, of 10,100,1000. Ik wil graag een zo goedkoop mogelijke, alleen het internet mag er niet trager op worden.

Beneden staat dus een modem/draadloze router en boven een router.
Dat gaat inderdaad fout.
Je hoeft echter geen nieuwe te kopen.
De router boven kun je bridgen,d.w.z als switch instellen.
Hoe dat precies gaat is afhankelijk van het model en merk en vind je in de handleiidng van je router
hier een voorbeeld van twee linksys routers
Mvg Leo

Normaal is de werkwijze, DHCP uit en toevoerende LAN kabel (vanuit de andere router) in een lan poort, dus niet de wanpoort gebruiken.

Ik kan in de handleiding echter niet vinden hoe dhcp uit te zetten.
Misschien staat dit wel bij de DHCP server. Het is iig niet de optie statisch DHCP, dat is iets anders.
Mogelijk dat er iets nuttigs staat bij routing, ook dit wordt niet meer genoemd in de beperkte handleiding.

Als ik de beschrijving lees van Statisch DHCP dan is dit volgens mij de oplossing?

wanneer je gebruik maakt van poortdoorschakeling is het noodzakelijk dat het IP-adres van het apparaat constant blijft. Een
mogelijke oplossing bestaat uit het configureren van een statisch IP-adres in het apparaat zelf maar dit kan tot problemen
leiden als je het apparaat ook op andere netwerken gebruikt. Een andere mogelijkheid is om de router te instrueren om altijd
hetzelfde IP-adres aan het apparaat toe te kennen. Dit noemen we statisch DHCP of DHCP adresreservering.

Ik denk het niet.

De router moet geen adressen meer toekennen aan andere apparaten.
Staitisch DHCP blijft adressen toekennen. Alleen statisch ip van dynamisch
Een andere mogelijkheid is om de router te instrueren om altijd
hetzelfde IP-adres aan het apparaat toe te kennen. Dit noemen we statisch DHCP of DHCP adresreservering.

Maakt allemaal niks uit. Tenzij je toevallig als enige nederlander een Gigabit internetverbinding hebt natuurlijk.

Probeer eerst eens de kabel vanaf je modem in een lan-poort van je router boven te doen. En kijk even of dat werkt.
Ik heb hier namelijk zelf ook een oude router gehad waarbij je de dhcp niet uit kon zetten. Doordat ik toen de toevoerkabel in een van de lan-poorten heb gedaan werkte de dhcp niet meer.
Volgens mij werkt dhcp alleen op de wan-poort en niet op de lan-poorten.(wan-poort is de poort naar je modem/internet beneden)

Mocht dat niet werken kun je altijd nog een switch kopen.

Je zal dan wel de apparaten die via je router boven zijn aangesloten even opnieuw moeten instellen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan