• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Juiste tabel gebruiken voor kopieren tussen tabellen op aparte werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoostHuizing

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2011
Goedemiddag,

Ik heb in bijgaand bestand op 2 sheets 2 tabellen staan. Nu wil ik bij invoer in kolom A dat Excel kijkt in welke tabel de actieve cel zich bevindt en op basis daarvan moet Excel op het andere tabblad de tabel met dezelfde naam selecteren en onder aan die tabel een rij invoegen en in kolom A de waarde van de actieve cel kopiëren. Ik heb daarvoor een aantal vragen:
1. Hoe kan ik kijken wat het nummer van de tabel is? Heb nl. een sheet gekopieerd en wil kijken wat de tabelnaam is, dat ik niet zoek naar een tabelnaam die niet bestaat :-)
2. Op welke wijze laat ik Excel kijken in welke tabel de actieve cel zich bevindt?

Het kopiëren naar een tabel op een ander tabblad kan ik denk ik wel weer achterhalen. Gaat me nu vooral om de bovenstaande vragen.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Joost
Bekijk bijlage Test.xlsm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan