NielsBrouwer
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 jun 2009
- Berichten
- 5
Hallo allemaal,
voor een opdracht voor mijn werk moet ik een Excel-bestand opstellen waarin in één sheet een aanmeldingsformulier zit, en in de andere sheet staan gegevens van personen (NAW-gegevens). Nu wil ik het graag zo doen dat als ik een dropbox invoeg achter 'naam' bij het aanmeldingsformulier, dat hij de rest van de gegevens meteen opzoekt uit de sheet met NAW-gegevens zodat ik telefoonnummer, adres etc niet handmatig hoef op te zoeken en in te voeren, de lijst met potentiele klanten is nogal omvangrijk. Weet iemand hoe ik deze koppeling maak? Zie ook de bijlage.
Bij voorbaat dank!
Bekijk bijlage voorbeeldje.xlsx
Wanneer ik Henk/Klaas/Piet selecteer bij naam, wil ik dus dat de andere gegevens direct ingevuld worden (dmv de aanwezige informatie in de andere sheet).
voor een opdracht voor mijn werk moet ik een Excel-bestand opstellen waarin in één sheet een aanmeldingsformulier zit, en in de andere sheet staan gegevens van personen (NAW-gegevens). Nu wil ik het graag zo doen dat als ik een dropbox invoeg achter 'naam' bij het aanmeldingsformulier, dat hij de rest van de gegevens meteen opzoekt uit de sheet met NAW-gegevens zodat ik telefoonnummer, adres etc niet handmatig hoef op te zoeken en in te voeren, de lijst met potentiele klanten is nogal omvangrijk. Weet iemand hoe ik deze koppeling maak? Zie ook de bijlage.
Bij voorbaat dank!
Bekijk bijlage voorbeeldje.xlsx
Wanneer ik Henk/Klaas/Piet selecteer bij naam, wil ik dus dat de andere gegevens direct ingevuld worden (dmv de aanwezige informatie in de andere sheet).