juiste voeding ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eraser.be

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
ik heb een videokaart gekocht ( xfx geforce 6800xtreme 256mb ddr3 agp8X )
maar heb hier een voeding van 500 watt voor nodig
nu wou ik weten als dit een goede voeding voor me is
(mn moederbord is asus P4P-800 X)

Sharkoon SilentStorm 120

Art.-Nr.: TN6S05

€ 99,-

Wees de eerste met een mening over dit product!
» Product beoordelen

Omschrijving:

Deze voeding van Sharkoon met een vermogen van 600 Watt, is uitstekend te gebruiken voor de nieuwste Pentium® 4 en AMD systemen. De voeding heeft 6 aansluitingen voor S-ATA componenten. Naast zijn 4 pins aansluitingen voor bijvoorbeeld de CPU, heeft hij ook 6 aansluitingen voor 5.25" componenten en 2 voor een floppydisk.

Vermogen
600 Watt

Ingangsspanning

230V, 50Hz

Moederbordaansluiting

1 x ATX (20-polig)
1 x ATX 2.0 (24-polig)
1 x EPS (24-polig)
1 x ATX12V (4-polig)
1 x ATX12V (8-polig)

Stroomaansluitingen

6 x 5,25 inch
2 x 3,5 inch
6 x Serial-ATA
2 x PCIe

Stroomsterkte

+3,3V 36 A
+5Vsb 3 A
+5V 30 A
+12V1 18 A
+12V2 18 A
+12V 18 A
-12V 0,8 A

Achterzijde

Aan/Uit schakelaar 1

Eigenschappen
overspanningsbeveiliging, overbelastingsbeveiliging, kortsluitingsbeveiliging, PFC actief

Koeler

ventilator 92mm 1
ventilator temperatuurgeregeld Ja

Garantieperiode
24 maanden

Hoe kom je erbij dat je een 500W voeding nodig bent?

Ik draai hier een Radeon X1900XTX met een 430W voeding (oke aan de minimum maar toch)

Maar om je vraag te beantwoorden: Ja, die voeding is geschikt maar je zult het met een goedkopere ook wel redden.

die voeding is idd geschikt.
@ Tha Devil:
een goedkopere voeding zou misschien idd wel afdoende zijn, maar het is meestal wel aan te raden om een A-merk (iets duurdere) te kopen; mijn ervaring is altijd geweest dat met goedkopere voedingen je grotere kans hebt dat er schommelingen zijn in de spanning & het vermogen wat zo'n voeding bied aan de computer; en deze zijn meestal wat minder goed afgeschermd; waardoor er meer warmte vrijkomt vanuit de transformator met als gevolg dat je ventilatoren sneller moeten draaien om de extra warmte af te kunnen voeren, wat weer extra herrie geeft uit je computer, etc.etc. :rolleyes: (srry ik ga nu n beetje offtopic, das meer voor de casemodders etc. :) )

Hoe kom je erbij dat je een 500W voeding nodig bent?
Staat bij de systeemeisen van de kaart. Ik heb hier de doos van die kaart, daar staat het ook op aangegeven. Persoonlijk zou ik ook voor een A-merk voeding gaan.

Ja bij mijn kaart stond het er ook op, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat een GeForce 6800eXtreme meer vermogen nodig heeft dan een Radeon X1900XTX :confused:

Tuurlijk is het beter om een A-merk voeding te kiezen, maar ik doelde meer op een A-merk met een lager aantal Watts:)

Het lijkt me, dat ze niet voor de gein die systeemeisen erbij zetten.:rolleyes: Je moet ook rekening houden, dat je niet alleen met de videokaart te maken hebt. Daar zullen de systeemeisen ook op gebaseerd zijn.

Maar dan nog, mijn kaart slurpt op vollast 262,14 Watt en die volstaat al met een 450W voeding [Bron]. Dan is het toch onmogelijk dat een 6800 een hogere aantal Watts nodig heeft of vergis ik mij nou?

Denk toch dat je je vergist. Ik neem aan dat een fabrikant niet voor niets, die eisen erop zet.

Je vergelijk nu een ATI met een Nvdia, qua stroomverbruik. De ene fabrikant maak z'n videokaarten anders dan de andere. Appels met peren vergelijken gaat ook nog steeds niet.

Laatst bewerkt:
Je vergelijk nu een ATI met een Nvdia, qua stroomverbruik. De ene fabrikant maak z'n videokaarten anders dan de andere. Appels met peren vergelijken gaat ook nog steeds niet.

Het schijnt zo te zijn dat Radeons meer energie slurpen dan GeForces (tenminste als ik tweakers.net mag volgen)

Laatst bewerkt door een moderator:
Het schijnt zo te zijn dat Radeons meer energie slurpen dan GeForces (tenminste als ik tweakers.net mag volgen)
Ik mag er toch vanuit gaan, dat de fabrikant gegevens geeft die kloppen. Het lijkt me niet leuk, als je die videkaart aanschaft en de boel werkt niet of gaat stuk, omdat je een voeding hebt die te weinig vermogen heeft.

Laatst bewerkt:
Offtopic berichten verwijderd en een paar berichten aangepast. Bedankt voor het aanpassen van je handtekening.

[mod edit]ook hier wat aangepast, zie bericht hierboven.[/mod edit]

Nvidia schrijft systeemeisen op de verpakking omdat dat aangeraden wordt. Je kan ook met minder doen alleen dat kan uiteindelijk een overbelasting zorgen aan je voeding waardoor je kans hebt op grotere problemen zoals bv. spanningspieken etc.wat catastrofaal kan zijn voor onderdelen van je pc.

het is altijd verstandig om meer vermogen in je pc te hebben dan minimaal vereist is. dit is ook zo met je stroomvoorziening in je huis.. je kan bv geen apparaten dat 20 ampere slurpen in je stopcontact steken.. je zekeringen zijn maar 16 ampere omdat anders je stroomkabels kunnen gaan fikken wegens overbelasting.. ( zo zijn er nog wel meer voorbeelden)

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag
denk dat ik deze voeding ga kopen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan