Jullie mening graag !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Ik ben bezig met het maken van de inzendopgaven van een hoofdstuk van mijn LOI opleiding en heb alle vragen reeds gehad maar blijf er op eentje hangen. JA.....een huiswerk vraag maar ik draag straks zelf al oplossingen aan maar wil graag jullie mening.
De vraag is waar je bij de volgende symptomen aan denkt. Dus welke storing?

Het systeem werkt normaal maar na het opstarten van meer applicaties tegelijk crasht het systeem en stopt met een blauw scherm.

Ik denk zelf aan een probleem met het interne geheugen omdat het systeem pas crasht na het opstarten van meerdere applicaties. Denken jullie dat ik in de goede hoek zit of kan er ook wat met het wisselbestand zijn bijvoorbeeld?
Wie denkt even mee?

Ik hoor graag,

Raymond

Wellicht moet je het zoeken bij systeemeigenschappen->geavanceerd->instellingen voor prestaties.
Experimenteer wat met visuele effecten, bv. alle franje uitschakelen.
Het virtuele geheugen opkrikken.:)

Poeh,

Kan meerdere oorzaken hebben-

- wisselbestand
- ram geheugen
- voeding
- moederbord

Ik zou het ook in de richting van geheugen en voeding gaan zoeken. Maar dan toch eerder geheugen of wisselbestand, meerdere applicaties gaan niet automatisch meer stroom vragen (tenzij het een zware game betreft) dus de voeding is maar een kleine kans, lijkt mij.

Geen tijd gehad om me in je mailtje van de week te verdiepen.:confused: Gezien wij beide de zelfde opleiding volgen, wisselen we wel eens dingen uit of proberen we met zijn tweeën een goed antwoord te vinden.:)

Het kan inderdaad een geheugen probleem zijn. Ook zoals Mrmusic al aangeeft kan het moederbord het veroorzaken, denk maar aan bol staande condensatoren. Het is echter ook afhankelijk wat voor BSOD er gegeven wordt.

Tja, dat is het probleem ook.
Kunnen diverse zaken zijn maar als ik de vraagstelling goed begrijp gaat het er bij hun om dat het met name optreed als er meerdere applicaties gaan draaien. Vandaar mijn idee dat men doelt op het geheugen.
Geheugen niet toereikend dan? En wat kan er met het wisselbestand zijn vraag ik me dan af?
Te klein ook?

Geen tijd gehad om me in je mailtje van de week te verdiepen.:confused: Gezien wij beide de zelfde opleiding volgen, wisselen we wel eens dingen uit of proberen we met zijn tweeën een goed antwoord te vinden.:)

Het kan inderdaad een geheugen probleem zijn. Ook zoals Mrmusic al aangeeft kan het moederbord het veroorzaken, denk maar aan bol staande condensatoren. Het is echter ook afhankelijk wat voor BSOD er gegeven wordt.

Stelletje boefjes: stiekum huiswerk door ons laten beantwoorden :cool::D

Maar het kan ook best op de condensatoren geschoven worden. Een computer die veel moet doen, die wordt warme. En dan komen de problemen met condensatoren aan het licht, heb ik me ooit laten vertellen.
Sowieso kan warmte een oorzaak zijn...

Okay, ik krijg net een 10 terug voor mijn opgaven dus ik ben er wel uit hoor.
Ik heb het op het geheugen en wisselbestand gehouden en dat was dus prima !

Haha hebben we het toch weer even goed gedaan :P
Gefeliciteerd :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan