jumper verzetten op Terratec 512i ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musebliss

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Berichten
304
Ik heb gisteren een geluidskaart Terratec 512i geplaatst in pc van mijn zoon. De nieuwe speakers moeten nog binnenkomen in winkel dus ik dacht, ik test wel uit met hoofdtelefoon.Nu had ik echter heel onzuiver geluid met mijn hoofdtelefoon (is niet defect !).Toen ik echter even probeerde met de oude speakers was het geluid normaal.
Ik heb in handleiding gezien dat er een jumper op kaart zit.Dient deze om te luisteren via de hoofdtelefoon of wat ? Dit is dan toch wel onhandig vind ik :o
 
Het kan dat het stekkertje van uw koptelefoon niet goed past en daardoor het metaal van uw case/geluidskaart raakt. Dat kan geruis verklaren.
 
Dit is toch een standaard maat ? Bij mijn andere soundcard Sounblaster live (in andere pc) heb ik daar geen enkel probleem mee.Ik denk dat dit niet het probleem is hoor want daar heb ik wel grondig naar gekeken.
 
Terratec 512 Dig

Je probleem is bekend.

Ik heb hem ook gehad en het verplaatsen van die jumper (het zijn er 2 in totaal) heeft weinig zin.

Het geluid is via een koptelefoon zwaar overstuurd.

Het enige dat rest is het volume en vooral de lage tonen op het kanaal van de HT zo laag te zetten dat het geluid niet meer vervormt.

Verder is het een prima kaartje.

Grtz....
 
Ik heb daar zelf wel last gehad bij mijn vorige pc. Voor zover ik weet bestaat het niet dat je een jumper moet gebruiken wil je muziek via een hoofdtelefoon beluisteren. Het komt in ieder geval erg onpraktisch over. Mischien geeft de geluidkaart te veel bas af?
 
Re: Terratec 512 Dig

Geplaatst door tron
Je probleem is bekend.

Ik heb hem ook gehad en het verplaatsen van die jumper (het zijn er 2 in totaal) heeft weinig zin.

Het geluid is via een koptelefoon zwaar overstuurd.

Het enige dat rest is het volume en vooral de lage tonen op het kanaal van de HT zo laag te zetten dat het geluid niet meer vervormt.

Verder is het een prima kaartje.

Grtz....
Voor wat dienen deze jumpers dan?Deze moeten toch een functie hebben ?
 
Jumpers

Deze jumpers maken het geluid wel iets beter geschikt voor een koptelefoon maar veel maakt het niet uit.

Ik was er in ieder geval niet tevreden over.

Je moet wel alleen die jumper verzetten voor de uitgang die je gebruikt voor de koptelefoon (dus niet alle 2)

Grtz...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan