Jumper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zou natuurlijk alles wat je hebt (het is toch extern, nietwaar?) kunnen meenemen naar een vriend/kennis en daar aansluiten, liefst iemand die géén Windows 7 gebruikt.
Kijk of het probleem zich daar ook laat zien.

Verder: Iemand suggereerde me dat programma's als Alcohol 120% en (vooral) Daemon Tools misschien de veroorzaker zou kunnen zijn van wat je in je schermafdrukken hebt laten zien. Gebruik je zo'n programma momenteel? Indien ja, kijk dan eens wat er gebeurt als je dat programma deïnstalleert en de pc opnieuw opstart daarna.

We horen het wel.

Tijs.

]Ik heb het nogmaals geprobeerd.
Deze keer zonder jumper. Want las op de harde schijf dat zonder jumper master of slave kan zijn.
Dus zou niets moeten uitmaken
Alleen nu hoor ik het bekende geluidje niet meer bij het aansluiten van de hd op mijn pc...
Als ik dan bij schijfbeheer gaat kijken krijg ik gelijk deze melding te zien NIEUWEST.jpg

ALs ik bijde 1 voor 1 aan klik krijg ik de melding Apparaat is niet klaar..

Ik weet niet meer wat ik moet doen op de hd aan de praat te krijgen..

Je hebt nog niet bevestigd of ontkend dat je Alcohol120% of Daemon Tools op Windows 7 geïnstalleerd hebt.

Verder weet ik het ook niet, misschien brengt Google uitkomst??

Tijs.

vergeten erbij te melden,
Beiden programma's draaien niet op mijn pc...

Dus daar zou het niet aan kunnen liggen..

Stukje gezocht voor je (ga niet heel Google uitpluizen voor je).

Paar suggesties gevonden:
1. Sluit de pc af, haal de spanningskabel uit de computervoeding, laat de computer een half uur staan, sluit alles weer aan en kijk wat er gebeurt.
2. Verwijder in Apparaatbeheer alles wat USB voorstelt, en herstart daarna de computer zodat alles opnieuw wordt geïnstalleerd.

Succes,

Tijs.

Nog een paar mogelijkheden:
1. Wellicht is het een slechte enclosure (soms is goedkoop duurkoop)
2. Voedingsproblemen in de enclosure. Ik neem aan jouw enclosure via een adapter zijn eigen voeding krijgt? Dus dat die niet gevoed hoeft te worden vanuit de USB aansluiting?
3. Probeer een andere USB kabel
4. Probeer alle USB poorten
5. De harde schijf is kapot gegaan (niet waarschijnlijk, maar toch even hier gemeld).

Hiermee houdt het op. Hopelijk kom je ermee verder.

Tijs.

Geprobeer..

BLijf in schijbeheer niet ginitialiseerd aangeven...Kan ook niet initialiseren.

Vaag.. heb zelf ook rond gekeken bij google. ..

Nou ik ben er dus net achter gekomen dat de hd (denk ik dus) kapot is... Want heb nog een oude 30 gb erop aangesloten, En die herkende die zonder enige probleem.

Maar wat ik dus wel raar vindt ik hoor de 160 Gb wel aan gaan en warm worden.

Maarja weet nog steeds niet wat het probleem is Maar heb nu een andere die het wel doet :)

Mvg Mike

Ok, sluit dan je vraag even af: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan