Jumpers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samuel_J

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Als ik een Jumper op m'n moederbord verplaats of verwijder met de bedoeling de BIOS te resetten, moet ik dan de stroom er ook afhouden (incl. batterij)? Ik heb op dit moment verschillende jumpers verplaatst en de batterij en stroom eraf gehaald. Dit is nu al een nacht zo. Gisteren had dezelfde situatie als beschreven na een uur niet tot het restten van de BIOS geleid. Moet ik misschien de stroom inschakelen met de jumpers op een andere plaats (waarna ik deze uiteindelijk weer terug zet vanzelfsprekend)?

Enige andere suggesties hoe ik de BIOS kan resetten? De BIOS zelf is niet meer te besturen; te heftig gecrasht.

TNX

Hoi !

Stroom eraf, batterijtje eruit, contactjes even kortsluiten, batterijtje erin, klaar !

Greetz.

Harry.

Dat heb ik gisteren dus gedaan. Zonder resultaat. Als ik iets wil kortsluiten zal er toch echt even stroom op moeten lijkt mij. Maar ik vraag me dus af of ik hier niet de hele pc mee sloop. Dus nogmaals, jumpers verplaatsen mét of zónder stroom (en dan echt de pc aanzetten bedoel ik).

De meeste mogelijkheden m.b.t. jumpers danwel het verwijderen van de batterijtjes & tijdelijk kortsluiting maken hebben betrekking op het wissen van de huidige instellingen van de bios.

Is je bios zelf niet meer goed (door foutief flashen o.a.), kijk dan in deze thread voor enkele suggesties waar je een nieuwe BIOS zou kunnen laten aanmaken.

Overigens hebben sommige moederborden een voorziening als Crash-Free bios (sommige asus moederborden bijv.) die het mogelijk maken een 'nood-bios' te laden als flashen e.d. mislukt zijn. Kijk in je boekje na of dit voor jou het geval is, en zo ja, hoe je die nood-bios kunt activeren.

Laat ons weten wat je met de informatie uit deze thread allemaal gedaan hebt.

Tijs.

Ik heb mn moederbord batterij vervangen maar de tijd staat nog steeds de hele tijd op 0:00 en de datum op oktober 2000:S

Kan iemand mij helpen

Je hoeft niet de BIOS in om de tijd & datum goed te zetten.

Dubbelklik op de tijdmelding rechtsonder in je scherm, en dan kun je zowel de tijd als de datum aanpassen.

Tijs.

Je hoeft niet de BIOS in om de tijd & datum goed te zetten.

Dubbelklik op de tijdmelding rechtsonder in je scherm, en dan kun je zowel de tijd als de datum aanpassen.

Tijs.

Dat doe ik ook altijd maar als ik de volgende keer mijn computer weer aanzet sta die toch weer op 0:00 en oktober 2000:S

Dan is er wat misgegaan met de vervanging van de batterij:
1. De batterij is gewoon weer leeg
2. Of je hebt bij de vervanging iets verkeerd gedaan
- De nieuwe batterij is van het verkeerde voltage & vermogen
- of je hebt iets verbogen/kapot gemaakt

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dan is er wat misgegaan met de vervanging van de batterij:
1. De batterij is gewoon weer leeg
2. Of je hebt bij de vervanging iets verkeerd gedaan
- De nieuwe batterij is van het verkeerde voltage & vermogen
- of je hebt iets verbogen/kapot gemaakt