Jumplist Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Jumplist Voorbeeld.jpgJumplist1.jpg

Hallo,
ik kan geen websites meer vastpinnen aan de jumplist.
Op internet vond ik het voorbeeld (zie afbeelding)
maar dat gedeelte staat er bij mij niet (meer?) op. (zie andere afbeelding)
Iemand een idee wat er aan de hand is?

De betreffende data staat in:

%APPDATA%\Microsoft\Windows\Recent\AutomaticDestinations
%APPDATA%\Microsoft\Windows\Recent\CustomDestinations

Je zou de inhoud eens kunnen wissen maar dan ben je dus wel al je pins kwijt. Het is daarom verstanden even een backup te maken of te noteren wat je er had staan. De bestanden worden vanzelf weer aangemaakt. Of daar een herstart voor nodig is weet ik niet zeker dus kun je dat misschien het beste even doen. Na het verwijderen en opnieuw opstarten de pins weer opnieuw pinnen.

Laatst bewerkt:
De map is verborgen maar je kunt hem makkelijk benaderen door de link te kopiëren en vervolgens te plakken in de verkenner of browser (uiteraard gevolgd door enter). Dit plak je in de adresbalk waar bijvoorbeeld http://www.helpmij.nl/forum/ staat.

Helpmij jumplist 2.jpgHelpmij jumplist.jpg
Is het nou de bedoeling dat ik deze beide mappen helemaal leeg maak?

De bestanden in jou screenshots zijn de jumplist items. Als je die dus weghaalt zijn de items weg. Indien het probleem zich dus in deze bestanden zit los je dit op door deze weg te halen (verplaatsen naar bijvoorbeeld een map op het bureaublad zodat je wel een backup hebt). Zodra deze weg zijn kun je de pc herstarten en nieuwe items gaan pinnen en worden de bestanden automatisch aangemaakt.

Jumplist leeg.jpg
Oké, ik heb inmiddels verschillende tabbladen geopend, maar dit is het enige dat blijft staan.
Hoe krijg ik het het nu weer compleet?

Dus je kunt momenteel geen nieuwe items pinnen? Je screenshot geeft eigenlijk alleen maar aan dat je er een los zou willen maken van de taakbalk. Als je bijvoorbeeld een programma vanuit je programma's in het start menu rechts aan klikt. Krijg je dan niet de mogelijkheid om te pinnen cq un-pinnen op taakbalk of start menu? Als dat het probleem is zou je nog eens een sfc en chksdk kunnen doen. Daarmee controlleer en repareer je systeem bestanden. Mogelijk bied dit een oplossing voor je.

Check Disk: http://support.microsoft.com/kb/2641432/nl
System File Check: http://support.microsoft.com/kb/929833/nl

Op dit moment laat ik eerst even Superantispyware en Malewarebytes draaien.
Superspyware geeft Limewire aan als Troyan en Maleware geeft MP3 downloader aan als infectie.
Klopt dat wel? Heb nog nooit problemen gehad met die programma`s.
Daarna ga ik verder met uw tip hierboven.Helpmij jumplist 3.jpg

De eerste check is uitgevoerd, maar bij de tweede kom ik niet verder dan op de afbeelding te zien is.
Ik heb uiteindelijk de opdracht gekopieerd en geplakt, maar hij blijft hier steken.Log 1.jpgLog2.jpg

Die twee applicaties, limewire en mp3 downloader, zijn op zich geen malware maar kunnen wel malware naar binnen halen. Mogelijk worden ze daarom ook aangegeven door virusscanners. Wel zijn er dus fouten gevonden op de harde schijf. Probeer daarom het volgende bestand eens te uploaden: c:\windows\logs\cbs\cbs.log

Daar staat in welke bestanden niet kunnen worden terug gezet.

Hoe doe ik dat? Via opdrachtprompt lukt niet.

Laatst bewerkt:
Het beste doet je dit zo.

- Ga met de verkenner (die open je door met rechts te klikken op startknop en verkennen) naar c:\windows\logs\cbs\
- Kopieer hier het cbs.log bestand (rechts klikken op het bestand en kopiëren)
- Sluit de verkenner en plak het bestand op het bureaublad (rechts klikken op een leeg gebied op het bureaublad en plakken)
- Klik het bestand met rechts aan en kies verzenden naar > gecomprimeerd zip bestand
- upload het bestand in het bericht als attachment. Dit kan met het paperclipje

CBS2.jpgCBS1.jpg
Het bestand is te groot om te uploaden.
Ik heb er afbeeldingen bij gedaan, want ik vraag me af of dit is wat u hebben wilt.
In verkenner krijg ik alleen bibliotheek te zien en daar staan geen logs in.
Deze heb ik gevonden op de C schijf.

Dit is precies het bestand dat ik zoek. Het kan inderdaad vrij groot worden. Het gaat eigenlijk over het volgende stukje tekst: "Cannot repair member file". Hoe vaak komt het voor. Als het maar enkele keren is kunnen we kijken of we die bestanden misschien handmatig terug kunnen zetten. Zijn dit er echter veel, dan is het aan te raden om een Windows reparatie installatie vanuit de DVD uit te voeren aangezien er op dit moment systeembestanden beschadigd zijn. Voor handmatig terugzetten is overigens ook een Windows disk nodig.

Meer informatie: http://support.microsoft.com/kb/928228
Voorbeeld van een dergelijke fout:
2010-10-06 16:41:25, Info CSI 000002e5 [SR] Cannot repair member file [l:28{14}]"iassdo.dll.mui" of Microsoft-Windows-Networking-Internet_Authentication_Service_Iassdo.Resources, Version = 6.1.7600.16385, pA = PROCESSOR_ARCHITECTURE_INTEL (0), Culture = [l:10{5}]"en-US", VersionScope = 1 nonSxS, PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral, PublicKey neutral in the store, hash mismatch

Laatst bewerkt:
Ik ga straks zoeken. Er is iets raars aan de hand.
Zonet start ik de pc op en normaal staat alleen het icoon van IE op de taakbalk
nu staat er plotseling ook die van Google en daar is de Jumplist weer 3 delig.
Mist dus nog steeds 1 deel onder vast gepinde sites.
Geen idee hoe dat icoon daar komt, kende het niet eens.Jumplist en Google.jpg

In dat geval zou ik eens een nieuw gebruikers account aanmaken. Zodoende wordt de desktop voor deze gebruiker opnieuw aangemaakt.

Klopt inderdaad dat ik drie keer moest klikken, voordat Google mijn wachrwoord weer wist.
Mijn Gmail loopt ook via dat account, dan moet ik dus alles veranderen.
Ga eerst proberen om nog een account aan te maken,
het antwoord leest u als ik ook het log nagekeken heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan