JVC DR-MH300 DVD-recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

BERT V

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Deze recorder gaf plotseling tijdens afspelen de melding: "een ogenblik geduld a.u.b.. ", en was toen niet meer te bedienen. De verlichting achter de knopjes ON/OFF en DVD branden ook niet meer. Ik heb de 220 V enige minuten onderbroken en de recorder weer aangezet; het blauwe kader rond het display brandt/flikkert nu wel weer een halve minuut, en je hoort ook de harde schijf en de speler zich instellen, maar de knopjes ON/OFF en DVD branden niet en alles stopt. Heel vaag zie je op het display een kloksymbool flikkeren, maar verder blijft het apparaat zo dood als een pier. Ik dacht nog aan het "kinderslotje" maar er valt niets meer te bedienen. Is er iemand onder U die mij kan helpen?

Vriendelijk dank voor Uw reactie

Bert

Probleem is al een tijdje opgelost na een tip van Arctic Joe! :thumb: :)

Was een probleem in de voeding. (zie later berichtje van mij op 20 augustus met titel "weerstandje")

Laatst bewerkt:
dr-mh 300

he bert ik lees net je bericht op dit forum ik heb precies het zelfde probleem zou je mij kunnen vertellen hoe je het opgelost hebt met vriendelijke groet bertus

JVC DVD recorder

Hallo Bertus,

Ik heb toentertijd advies gekregen van iemand op Circuits Online. (Arctic Joe) :thumb:
Vervang:
IC 5101 (STRG6653F9)
SMD R 5107 (680R)
R 5108 (0,27R)
R 5109 (47R)
R 5106 (3,9K)
C 5103 (27uF)
Optocoupler PC 5101) (heb ik niet vervangen)

Ik heb verder andere verdachte elco's in dat circuit vervangen.

Veel succes,

m.vr.gr. Bert

jvc

he bert vriendelijk bedankt ik ga het proberen op te lossen groet bertus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan