JVC kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jgreev

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Hallo,

Ik heb een home cinema setje van jvc (th-s55) en nu heb ik met die dvd speler een aantal problemen en dacht ik als ik nou kijk voor een andere speler maar dan HD DVD Speler dan gooi ik deze weg en sluit mijn home cinema setje hier op aan.
Maar nu heb ik een probleem De kabel die van de DVD Speler naar de versterker in de sub gaat (volgens mij heet die kabel zo: din cable jvc) (dat is een met 8pinnetjes) kan ik nergens vinden in een hd speler maar ook geen verloop kabel of dergelijke naar bijv: RCA.
Kan iemand mij daarbij helpen?
Ik ben erg! tevreden over het geluid dus vandaar dat ik liever geen heel nieuw set koop.
Alvast Bedankt.
En als er iets niet duidelijk is of dat je liever foto's wilt dan hoor ik het wel.

Mvgr

bedankt voor de reactie,

Ik bedoel met sub -> subwoofer:D
En bedoel idd zoiets maar kan die dan wel 5.1 overbrengen
En mij ervaring is dat mini jack veel kwaliteits verlies hebben, heb je die kabel ook naar RCA (tulp)?
Op die site vind ik die niet.

Mvgr Jurriaan

Ja idd zo'n kabel.
Maar is dat niet alleen links en rechts?
Of zet de versterker dat om in 5.1?
En als ik die dan aansluit op bijv een phillips bluray speler die niet bij de speakers hoort(dat is jvc|), dat gaat neem ik aan gewoon he?

Mvgr

Ik ben nu ook aan het kijken voor een bluray speler die ik dan aansluit op dat oude JVC setje, en nu ben ik aan het kijken welke aan mijn eisen voldoet en zie ik eigenlijk alleen maar staan dat de analoge uitgang alleen 2.0 uitgeeft.(en RCA is analoog toch?)
Is er dan een kabel die van optisch of coaxiale dan naar die 8 pins mini din gaat?

Mvgr

Rood/wit is idd audio links/rechts, geel is video en de zwarte is S-video.
De versterker zet dat niet om in 5.1.
Merk-A zou gewoon moeten werken op merk-B wat speakers betreft.
RCA is analoog

Of er een kabel bestaat van optisch naar analoog weet ik niet, er zal dan in ieder geval een kastje tussen moeten.
Misschie kun je wat meer info bij een hifi winkel vragen.

Groeten Marcel

Ja zo'n externe geluids kaart is denk ik dan de enige optie.
Ik zal hier in de buurt een rond gaan vragen of die een optie voor mij hebben.
Maar hier is dus niemand die mij nog verder kan helpen?
Ik wil hoogteijling sowieso bedanken voor alle hulp.
en ik laat sowieso wat weten als ik een oplossing gevonden heb.

mvgr

Dat kabeltje is idd vrij speciaal, maar volgens de gebruiksaanwijzing van die JVC, hier: http://www.jvc.co.uk/files/instruction_manual/gvt0152-001b.pdf kan je ook surround geluid binnenhalen via een optische poort. Die zit op bijna elke Bluray speler. (het kan zijn dat daar een coaxiale poort op zit, in dat geval heb je een omzet kastje van coaxiaal naar optisch nodig (€20,-) zoals deze: http://www.allekabels.nl/Digital-Coaxiaal-Kabels/3/1425/Omvormer-van-Coaxiaal-naar-Optisch.html + een kabel voor optisch geluid, deze dus: http://www.allekabels.nl/audio_kabels/spdif_kabel.html

Je moet je JVC daarvoor op AUX-D zetten, verdere info staat in de manual op pag. 35. Het kan zijn dat je voor de surround opties op pag. 25 die JVC kabel en een JVC apparaat nodig hebt. Maar er is dus een 'workaround'..

Een externe geluidskaart gaat niet werken in dit geval.

Bedankt vandahl voor de reactie maar dat is helaas geen oplossing want de optische aansluiting zit op de dvd speler en die is kapot.

Ik heb hier in de buurt rond gevraagd in verschillende shops maar die hadden geen oplossing voor me, en ik denk hier ook niemand?

Mvgr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan