K75SA probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric1971

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2003
Ik heb sinds 4 maanden een nieuw systeem: K75SA moederbord met AMD Athlon XP 2000+, 256 DDR. & Maxtor 40 GB. Ik draai Windows ME.

De laatste maand crashte mijn CD ROM speler al eens. Ook werd mijn systeem instabiel (crashte vaak), zodat ik de HD opnieuw heb geformateerd in twee partities.
Dit was drie dagen geleden. Sinds eergisteren werd
het CMOS twee keer gereset (datum stond terug op
augustus 2002) en liep computer paar keer vast onder
Kazaa Lite.
Ook is mijn geluidskaart slecht gaan werken (ruis). Gisteren toen ik tijd/datum wilde updaten vanuit Windows liep computer geheel vast. Het opstarten wil sindsdien niet meer lukken. Scandisk
checkt disk, maar loopt vast. Soms gaat hij verder en
gaat dan clustercheck doen, die oneindig lang lijkt
te gaan duren.

Weet iemand wat de reden is van dit alles en wat ik
het beste kan doen?

Bij voorbaat dank,

Eric

Hoe wil jij een CD-speler laten crashen??

Ik gok op geheugen. Heb je daar een ander reepje (DDR- of SDR-) SDRAM om te testen?

Als je hem nieuw gekocht hebt (4 mnd geleden) kun je b.v. terug gaan naar de leverancier (GARANTIE).
Een andere optie is om over te gaan op Windows XP (ME betekent vaak meer ellende) deze is veel stabieler.

ps. als je datum niet blijft staan is dit meestal een batterij probleem.

Dat klopt, ik heb nog garantie. Alleen, omdat ik de computer zelf in elkaar heb gezet, heb ik slechts garantie op de onderdelen apart. Ik dien dus het kapotte onderdeel in te leveren en dan wordt onderzocht of dit echt kapot is etc. Ik heb mijn HDD al eens teruggebracht en een nieuwe gekregen. Dat deze
nu weer problemen geeft, tezamen met vreemd gedrag van CMOS, en een ook al gecrashte CD ROM (begon als
een gek te draaien, en viel toen dood), geeft mij gevoel dat er iets mis is met moederbord.

Kan een moederbord andere Hardware onderdelen laten
crashen? Of een virus, dat het CMOS update? Of is
het allemaal louter toeval en domme pech...?

Bedankt voor je reactie.

Een moederbord kan dat zeker, aangezien alle data via het moederbord loopt.. Maar lees eens wat ik zei over je geheugen.

Het geheugen. Ik vind het een interessante optie. Ik begrijp niet zo goed hoe dit samenhangt met Scandisk, dat deze vastloopt, maar misschien kan dat wel.
Probleem is dat ik geen extra geheugen heb in dit formaat.

Bedankt voor je opmerking.

Al de data die van en naar je CPU, videokaart etc gaat, gaat ook via je geheugen. Deze zou dus best kaduuk kunnen zijn.

Je hebt geen reepje SDRAM meer? De buren oid ook niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan