cateyes
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 jul 2001
- Berichten
- 212
Hallo mensen,
Het lukt me niet te e-mailen met m’n nieuwe K850i. Een lange zondag geprutst, maar zonder resultaat. Zowel ontvangen als verzenden werkt niet. Melding: server niet gevonden. Het zit hem dus in de serverinstellingen. Vanaf de SonyEricsson-site kun je die automatisch laten installeren in de telefoon, maar dat helpt niet. Ook niet als ik eerst alles weggooi en het daarna weer uitvoer. Hij zet ze er netjes in, maar het werkt niet.
Met m’n vorige telefoon kon ik wel e-mailen. Ik heb geprobeerd die instellingen precies zo in het nieuwe toestel over te nemen, maar sommige invulvelden zijn verschillend, dus 1 op 1 overnemen lukt helaas niet. Het is niet het bekende probleem van een smtp-blokkade door de internetprovider, want ontvangen lukt ook niet. Bovendien stond de smtp-server in m’n oude toestel op mail.planet.nl en dat werkte gewoon. M’n gsm-provider was en is kpn, de internetprovider planet. Hopelijk kan iemand hier me helpen aan de juiste instellingen?
----
Het is gelukt!
Omdat het hier stil bleef (logisch, met een toestel dat net vorige week op de markt kwam), heb ik KPN gemaild. Verwachtte er niet veel van, maar niet geschoten, altijd mis. En ik heb nu al een antwoord! Moest nog wel het een en ander zelf uitvinden en aanpassen, maar het werkt. Wie met hetzelfde probleem zit, laat het maar weten. Wie weet helpt mijn oplossing ook bij jou.
Het lukt me niet te e-mailen met m’n nieuwe K850i. Een lange zondag geprutst, maar zonder resultaat. Zowel ontvangen als verzenden werkt niet. Melding: server niet gevonden. Het zit hem dus in de serverinstellingen. Vanaf de SonyEricsson-site kun je die automatisch laten installeren in de telefoon, maar dat helpt niet. Ook niet als ik eerst alles weggooi en het daarna weer uitvoer. Hij zet ze er netjes in, maar het werkt niet.
Met m’n vorige telefoon kon ik wel e-mailen. Ik heb geprobeerd die instellingen precies zo in het nieuwe toestel over te nemen, maar sommige invulvelden zijn verschillend, dus 1 op 1 overnemen lukt helaas niet. Het is niet het bekende probleem van een smtp-blokkade door de internetprovider, want ontvangen lukt ook niet. Bovendien stond de smtp-server in m’n oude toestel op mail.planet.nl en dat werkte gewoon. M’n gsm-provider was en is kpn, de internetprovider planet. Hopelijk kan iemand hier me helpen aan de juiste instellingen?
----
Het is gelukt!
Omdat het hier stil bleef (logisch, met een toestel dat net vorige week op de markt kwam), heb ik KPN gemaild. Verwachtte er niet veel van, maar niet geschoten, altijd mis. En ik heb nu al een antwoord! Moest nog wel het een en ander zelf uitvinden en aanpassen, maar het werkt. Wie met hetzelfde probleem zit, laat het maar weten. Wie weet helpt mijn oplossing ook bij jou.
Laatst bewerkt: