Kaan map met 'lege' bestanden niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik heb te maken met een zeer eigenwijze map die ik maar niet volledig verwijderd krijg. Betreft de map windows.old (wordt aangemaakt bij een herinstallatie van Windows)
Bij een vorige herinstallatie kon ik deze map zonder problemen volledig verwijderen. Tijdens het verwijderen kreeg ik de melding dat een aantal bestanden niet verwijderd konden worden. Betreft 52 bestanden met bestandsgrootte '0'

Met de volgende programma's de bestanden bestanden proberen te verwijderen:
- Unlocker
- File assasin
- Schred
- en MoveOnBoot zegt al bij voorbaat de bestanden niet te kunnen verwijderen.
Dus Helaas zonder succes.

Ook niet via velige modus en zelfs niet met Emergency Repair Disc.

Wie weer er 'nog' een manier om van deze map met bestanden af te komen?

Probeer het systeem eens op te starten met een live-cd met bijvoorbeeld ubuntu. Van daaruit zou het mogelijk moeten zijn om de bestanden te verwijderen. Mocht het dan alsnog niet mogelijk zijn. Dan zijn er waarschijnlijk een aantal sectoren kapot op de harde schijf.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb in het verleden in een vergelijkbare situatie via Ubuntu bestanden proberen te verwijderen.
Bestanden werden inderdaad verwijderd, maar daarvoor in de plaats werd er een map, ik meen met de naam 'Drafts' gemaakt (Soort prullenbak).
Echter... vervolgens kreeg ik deze map, zowel met Windows, als met Linux niet meer verwijderd. Dus dat schiet ook niet echt op. Ik durf dat eigenlijk niet zo goed aan.
Kapotte sectoren zou kunnen, maar ik heb een vrij jong systeem en pas opnieuw geinstalleerd. En niets wijst op problemen met de hd. Dus ik acht die kans toch wel erg klein.

Download Youruninstaller 2010 of 2011, daar kun je mappen permanent zonder een klein vlekje in het register verwijderen maar ook mappen in je documenten, hij vernietigd het helemaal en is voor altijd weg

Probeer eens een scan te doen met hdtune. Daarmee dan de error scan draaien. Deze controleert of er beschadigde sectoren zijn op de schijf.

Download Youruninstaller 2010 of 2011, daar kun je mappen permanent zonder een klein vlekje in het register verwijderen maar ook mappen in je documenten, hij vernietigd het helemaal en is voor altijd weg

Helaas. Yourunistaller zegt dat ze verwijderd zijn, maar (ook na een herstart) staan ze er allemaal nog. Door schade en schande wijs geworden, ben ik zeer voorzichtig met het installeren van 'weer' een progje. Ik begin me dan ook af te vragen of ik het maar beter zo kan laten. Maar ja, als hobbyist zit het je toch niet lekker. Moeten toch verwijderd kunnen worden, zou je zeggen!

Probeer eens een scan te doen met hdtune. Daarmee dan de error scan draaien. Deze controleert of er beschadigde sectoren zijn op de schijf.

Bedankt voor je reactie... Allemaal mooie groene blokjes (heb ze alledrie maar even getest). Dus dit kunnen we ook uitsluiten, lijkt mij.

Toch nog eens goed gekeken naar MoveOnBoot (mooi gelikt gratis progje overigens). Door het programma wordt aangegeven dat alleen de hoofdmap, maar niet de vele onderliggende submappen gewist kunnen worden. Dus dat leek mij niks te worden.
Toch maar (als laatste poging) even gekeken of het wellicht toch werkt, en YES, de map is weg. Mooi!

Nogmaals allen dank voor de suggesties en tips.

Vriendelijke groet, George

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan