Kaart 2 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

PvanNeerven

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Kan er in mijn Kodak Easy Share C530 een kaartje van 2 GB, dit om meer foto's op te kunnen nemen.
Mijn dochter heeft nl. ook zo'n apparaat en zegt dat ze het kaartje van 2GB niet kan formateren.
Bij mij zit er gewoon een kaartje van 128 MB in en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Hoeveel foto's kunnen daar op?
Dus: kan een kaartje van 2 GB in een Easy Share C530? En hoe moet dat formateren gebeuren. Sorry ik ben een volslagen leek op fotogebied.
Groetjes,

Ik kan wel een deel van je vraag beantwoorden. Hoeveel foto's er op een kaartje gaan hangt uiteraard af van de kwaliteit vd foto die je in hebt gesteld. Een 10 megapixel foto is nou eenmaal stukken groter dan een 3 megapixel. Het wil overigens niet zeggen dat als je een 10 megapixel camera hebt, je automatisch 10 megapixel foto's neemt: dit is allemaal in te stellen in de camera bij fotokwaliteit. Met mijn 5 megapixel camera, op de op een na hoogste kwaliteit, neem ik foto's van ongeveer 1 MB. 2 GB is ruwweg 2000 MB, dus zoveel foto's kun je nemen.

Bij vrijwel alle camera's staat in het display hoeveel foto's je hebt gemaakt en hoeveel je er nog kan maken. Dit is bij jou Kodak ongetwijfeld ook zo. Het hangt inderdaad af van het feit met hoeveel Megapixel jij de foto maakt. Des te hoger het aantal MP's des te minder foto's jij kan maken.
De rest zal ik eens moeten opzoeken.

Kaart 2GB

Ik heb al weer wat geleerd, ik zie bijv. op mijn camera op het display: 154 dus kan ik op dat kaartje
154 foto's maken.
Zit ik nog met de vraag van dat formateren.
Bedankt voor de reacties

Inderdaad en als het goed is kan je ook zien met welke resolutie je op dit moment aan het "schieten" bent....

Kan er in mijn Kodak Easy Share C530 een kaartje van 2 GB, dit om meer foto's op te kunnen nemen.
Mijn dochter heeft nl. ook zo'n apparaat en zegt dat ze het kaartje van 2GB niet kan formateren.
Bij mij zit er gewoon een kaartje van 128 MB in en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Hoeveel foto's kunnen daar op?
Dus: kan een kaartje van 2 GB in een Easy Share C530? En hoe moet dat formateren gebeuren. Sorry ik ben een volslagen leek op fotogebied.
Groetjes,

Hier te zien gaat er maximaal 1GB in:

http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-path=6605/7269&pq-locale=en_US
Type : maximum storage

Laatst bewerkt:
en het formateren is ook een optie die ergens in je menu van de camera zit

Kaart2GB

Beste Helpers,

Bedank voor de tips.
Ik geef het zo door.
Groetjes,

Status