kaart of onboard

• Onderwerp starter Onderwerp starter Freno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Freno

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Vraagje, zit er veel verschil tussen de kwaliteit van bijvoorbeeld een instap Audigy en de kwaliteit van het geluid van een goed moederbord?

Ja daar zit zeker wel kwaliteits verschil in !
En als je een muziek liefhebber bent dan zou ik een beter kaartje doen !

Dank je voor het snelle antwoord, maar is een Audigy dan niet goed genoeg, zit er echt zoveel verschil in?

Ik heb een onboard geluidskaart (met 5.1 boxen) en ik heb prachtig geluid, maar ik denk dat een kaart wel iets beter zal zijn

Je hoort veel meningen, aangezien volgens mij de hier de kenners zitten, hoop ik dat iemand het nog even wil uitleggen.

het ligt er ook aan welke geluidskaart je koopt
Er zijn "normale" en hele goede

Er zal beslist verschil in zitten tussen een van 70 of een van 200, maar ik vraag me nog steeds af hoe zo'n "goedkope"Audigy zich verhoudt tot een goede mobo.
Heb wel begrepen dat losse geluidskaart minder belastend is voor je processor.
Aangezien ik wil upgraden wil ik toch voor de beste oplossing kiezen. Een mobo met geluid heb je al voor 100 euro, terwijl een losse kaart al snel 70-80 euro is.

Als gewoon geluid wil hebben is een onboard goed genoeg. Een microfoon werkt alleen niet goed met een onboard geluidskaart.

Begrijp ik hieruit dat als je wat hogere wensen hebt, zoals muziek luisteren,dvd's bekijken of gamen je toch meer aan een losse geluidskaart hebt.
Audigy voldoet hieraan?

Ik vind zelf de onboard goed genoeg voor spellen (2 speakers). Maar ik kan mij voorstellen dat wanneer je echt alles uit het geluid wil halen wat erin zit en een 4 of 5.1 speakerset hebt dat je dan liever een losse kaart wilt hebben. voor normale kwaliteit kun je dan voor een Live kiezen en voor het betere een Audigy.

Bedankt voor je duidelijke antwoord, dit is wat ik wilde weten.

Geplaatst door RGTMO
Ik vind zelf de onboard goed genoeg voor spellen (2 speakers). Maar ik kan mij voorstellen dat wanneer je echt alles uit het geluid wil halen wat erin zit en een 4 of 5.1 speakerset hebt dat je dan liever een losse kaart wilt hebben. voor normale kwaliteit kun je dan voor een Live kiezen en voor het betere een Audigy.

5.1 boxen doen het prima op een onboard hoor
Heb ik ook, prima geluid ! :)

ik neem zeker aan dat er goed geluid uitkomt en natuurlijk hangt het ook van de speakers af, maar ik heb nu toch begrepen dat er toch dus wel verschil in zit, ook omdat de processor dan minder belast wordt, dan kan ik de upgrade naar ander mobo nog ff uitstellen.

Geplaatst door Jappie-zland

5.1 boxen doen het prima op een onboard hoor
Heb ik ook, prima geluid ! :)

Ja weet ik. Had er misschien iets anders moeten staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan