kaart past er niet in

Status
Niet open voor verdere reacties.

looije

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Beste mensen, ik dacht dat alles met kaarten enzo wel standaard was. niet dus. ik heb een hele oude 486 compaq staan (zo'n platte die je onder je beeldscherm kan zetten) en ik wilde er dus een router van maken. ik heb twee mooie netwerkkaarten gekocht. maar nou wil ik ze er inzetten, maar allereerst moeten ze op zijn kop en ze passen niet eens in de daarvoor bestemde scheuven. Wat kan ik hier aan doen???

Dan heb je idd een ouwtje! Je kan hoogstens tweede hands proberen kaarten te krijgen.

Overigens gebeurt nu weer hetzelfde met de allernieuwste PCI sloten. Dus maak je borst maar nat ;)

ben bang dat die compaq niet de juiste pci sleuven heeft

dus kan ik die comp net zo goed het raam uit gooien??? Of zijn er geen verloop stekkers te krijgen iets in die richting?

een verloopstekker(als ie al bestaat) zal duurder uitvallen dan je comp waard is

heeft je compac geen isa sloten?

zal je toch een isa netwerkkaart moeten vinden(als..)

Er zijn genoeg (2e hands) ISA Netwerkkaarten, dit zijn dan meestal wel 10mbps in plaats van 10/100 maar met een switch in plaats van hub is dat geen probleem, je kunt de ISA-sloten herkennen aan een langwerpige zwarte sleuf. Een PCI-slot is te herkennen aan een kortere witte sleuf.
Kun je geen (2e handse) ISA Netwerkkaarten vinden, ga dan eens naar een computerbeurs

Interexpo Computerbeurzen Deze computerbeurzen zijn (bijna) iedere week, en altijd wel bij jou in de buurt

HCC Dagen Deze computerbeurs is 1 keer in het jaar, eind november in de jaarbeurs Utrecht.

PC-Dump Dag
Deze computerbeurzen zijn vaker in het jaar, en altijd in de Amsterdam RAI.

Computerbeurzen.com Dit is een algemene agenda van computerbeurzen. Zie ook deze: Beurs-agenda

Geplaatst door Franz
ben bang dat die compaq niet de juiste pci sleuven heeft

PCI is altijd PCI dit is een standaard er kan daar geen afwijking inzitten, wat wel kan is dat het:
-isa sloten
-vesa local bus sloten (VLB)
-microchannel (oh nee, die had ibm alleen)
En modernere versies zal in zo'n oude pc niet zitten.

VLB sloten, waren dat witte sleuven die op isa sloten lijken ?

zomaar ff een vraagje erbij ?

groeten Charles

Nee, niet helemaal. Kijk naar de volgenda afbeelding.

Van onderaf gezien zie je eerst de 2 zwarte ISA sloten en daarboven de 3 ISA sloten met bruine VLB extensie, eigenlijk dus een uitgebreid ISA slot.
Daar weer boven zie je nog 3 witte PCI sloten.

486amr1.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan