Kaart vervangen, can do or no can do?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroygaxon

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2007
Mede Help-mij'ers.
Ik heb een pc gekregen rond de zomer van mijn ouders. Een prima systeem naar mijn mening maar er zit echt een @$%@#$ videokaart in. De Intel(R) 82945G Express Chipset(256 MB).
Ik heb binnenkort genoeg geld naast de vaste lasten over om een kaartje te kopen, 't budget zal waarschijnlijk tussen de €100 - 200 liggen. Maar ik heb hier ook nog een Nvidia Geforce 6600 256MB DDR TV DVI AGP liggen.

Dan kom ik aan bij mijn vragen;

• Kan ik deze Nvidia tijdelijk in mijn kast zetten?
    Welke videokaarten kunnen jullie me aanraden als je mijn systeemspecs bekijkt?
Alvast bedankt jongens!:thumb:

SYSTEEMSPECS:
Computer:
Computertype Op ACPI x86-gebaseerde PC
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Basic
OS Service Pack [ TRIAL VERSION ]
Internet Explorer 7.0.6000.16386 (IE 7.0 - Vista)
DirectX DirectX 10.0
Computernaam PC_VAN_******
Naam gebruiker ******
Aanmeld Domein /
Datum / Tijd 2010-01-04 / 00:45

Moederbord:
CPU Type DualCore Intel Pentium E2180, 2000 MHz (10 x 200)
Moederbordnaam FUJITSU SIEMENS D2151-A2
Moederbord Chipset Intel Lakeport-G i945G
Systeemgeheugen [/
BIOS Type Phoenix (10/25/07)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart Intel(R) 82945G Express Chipset Controller 0 (Microsoft Corporation - WDDM) (256 MB)
3D Acceleratie Intel GMA 950
Monitor Philips 190SW (190SW8) [19" LCD] (BZ30832221678)

Plus de Bios eigenschappen etc.
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID <DMI>
Moederbordnaam FUJITSU SIEMENS D2151-A2

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel AGTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 800 Mhz
Bandbreedte 6400 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type Dual DDR2 SDRAM

Nee, want het moederbord heeft géén AGP aansluiting. (Klik)

Een videokaart aanraden heeft meer zin als we weten wat jij zoal (voornamelijk) met de pc doet. Afhankelijk van je antwoord zou het kunnen dat we een kaart van rond de 100 euro adviseren, maar met een ander antwoord van je moeten we misschien naar een kaart van 200 euro.

Ik zal hem hoofdzakelijk gebruiken voor het spelen van de spellen van nu.:thumb:

Dan zal je idd. een kaart moeten hebben die ergens tussen de 125 en 200 euro kost.

Ik heb 0,0 verstand van games maar ik heb begrepen ( w w w ) dat veel games qua processor al vrij snel tevreden zijn, dit in tegenstelling tot hun videokaartbehoefte.

Ik heb 0,0 verstand van games maar ik heb begrepen ( w w w ) dat veel games qua processor al vrij snel tevreden zijn, dit in tegenstelling tot hun videokaartbehoefte.

Volledig met je eens, maar....

De E2180 is zelfs geen Core2Duo cpu, maar een DualCore van 2Ghz (op stock-speed), 1Mb L2 cache en zeker niet een van de snelste om te gamen.
CPU kostte indertijd 60 euro.
Dus in mijn ogen overdone om daarbij een GPU van 200 euro te plaatsen, een ketting is immers zo sterk als de zwakste schakel.

Ik had idd. gezien dat het een P. dual core was en geen core 2 duo.
Tja, als het zo'n budget cpu is dan is een ál te dure videokaart niet handig. Het betekent tegelijkertijd dat TS mogelijk niet de allernieuwste games van 'nu' zal kunnen gaan spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan