• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kaartgrafiek maken (van plaats naar provincie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brockenspook

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2018
Berichten
46
Beste Excelfanaten,

Ik probeer een kaartgrafiek (choropletenkaart) te maken. Echter staan de hoeveelheden momenteel bij de plaatsen en moeten deze naar provincies om de kaartgrafiek te laten werken. Ik heb dus een lijst met provincies en daaronder de desbetreffende plaatsen die in de grafiek voorkomen. Zoals te zien in onderstaand Excel bestand. Welk(e) formule/formules kan ik gebruiken om ervoor te zorgen dat naast de plaatsen ook de provincie komt te staan zodat ik deze kaart kan maken? Ik dacht zelf aan een als-functie echter kan deze niet meer dan 64 verwijzingen bevatten. Ik kijk uit naar het antwoord.

Met vriendelijke groet,
Brockenspook

Bekijk bijlage MapPivot maken.xlsx
 

Bijlagen

  • MapPivot maken.xlsx
    16 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Hallo Jeen,

dat gaat niet zo 123. In de bijlage heb ik een lijst gemaakt met alle plaatsnamen en provincies. In die lijst kun je zoek mbv vert.zoeken. Zie bijlage

NB: Amsterdam en Den Andel eindigen op een spatie!

Of je gebruikt de methode van AlexCEL
 

Bijlagen

  • MapPivot maken hs.xlsx
    17,9 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:
Mocht je toch aan je indeling vast willen houden, dan kan het volgende:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$1:$Q$1;;SOMPRODUCT((Tabel35=[@Plaats])*KOLOM(Tabel35)));"niet gevonden")
 

Bijlagen

  • MapPivot maken (AC).xlsx
    17,6 KB · Weergaven: 95
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan