Kaartleesprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jko322

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2010
Hallo!

Sinds enige tijd werk ik in een middelgrote stad in Mozambique. Hier overkwam mij het volgende probleem, waarbij ik graag jullie hulp wil inschakelen. Een Nederlandse helpdesk oid is bepaald niet in de buurt, dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Enige tijd geleden crashte de harde schijf van mijn Toshiba Satellite, gelukkig had ik een backup van belangrijke bestanden. Omdat deze schijf al meer problemen had gegeven, heb ik er een nieuwe schijf ingezet en hier een dualboot van Ubuntu en Vista opgezet.

Het probleem dat ik nu tegenkom, is dat mijn interne kaartlezer wel in Ubuntu wordt herkend, maar niet in Vista! In Apparaatbeheer staat er wel een uitroeptekentje bij 'Mass storage controller' (en btw ook bij dingen die met de videokaart te maken hebben), maar als ik de pc online laat zoeken voor driverupdates of iets dergelijks, vind hij niets...

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn, en hoe ik dit kan verhelpen? Ik gebruik de kaartlezer namelijk wel graag in Vista...

Alvast bedankt en groeten uit Mozambique,

Jaap

Je 'klinkt' niet als een beginneling maar toch deze (beginners) vraag (hoop dat je het niet erg vindt) : heb je direct na de Windowsinstallatie wel de chipset / moederbord drivers geïnstalleerd?

@ gast0225: bedankt voor het compliment. Qua gebruik van specifieke software ben ik (denk ik) idd lang geen beginner meer, maar de technische kant is vaak lastig voor me. Ik vermoedde al dat het toch wel wat met drivers etc te maken had, maar goed, met dank aan dat Device Doctor kom ik een heel eind.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan