kaartlezer niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnyBoy

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2000
Berichten
276
Mijn kaartlezer (Omnikey Cardman 3021) wordt niet gevonden zegt mijn ID-software.
Nochtans, alles is correct geïnstalleerd volgens hardware-apparaatbeheer. Bij het kijken naar de services staat Smartcard als automatisch op te starten maar kan "het systeem het opgegeven pad niet vinden"? Hoe kan ik dit probleem oplossen? Ik heb al meermaals de driver voor de Cardman verwijderd en herinstalleerd, zonder succes. Ben nu wel wat radeloos aan het worden. Op mijn vrouw haar laptop werkt alles wel zonder problemen.
Zeer bizar vind ik. Wie kan helpen a.u.b.?

mvg,

Johny :confused:
 

Bijlagen

  • cardrman-error.jpg
    cardrman-error.jpg
    63,5 KB · Weergaven: 67
Kijk welke bestandsaanroep er bij de start van de Smartcard service wordt gebruikt (=dubbelklik erop in je Services-overzicht, zodat de eigenschappen boven water komen).
Wellicht kun je dan verder gaan onderzoeken of dat bestand wel bestaat etc.

Tijs.
 
Tijs,

het lukt nog altijd niet hoor. Volgens mij is alles juist geïnstalleerd, ook volgens apparaatbeheer werkt de kaartlezer correct. Doch in de gebruikerssoftware en ook via de site om mijn email van 't werk te controleren verschijnt de boodschap dar er geen kaartlezer is gevonden. Heel raar, op onze andere laptop werkt het wel.
 
Een service maakt (wellicht) indirect gebruik van drivers, maar is niet zelf een driver.
Je zult dus (naar mijn mening) eerst met dat probleem van de Smartcard-service aan de slag moeten gaan.

EDIT: Graag de volgende keer ook de tips navolgen vóórdat je reageert, tenzij je het idee zou hebben dat wat ik hier neerschrijf op het forum kant noch wal raakt. Dat scheelt flink in het aantal postings dat nodig om een gemeld probleem op te lossen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg de kaartlezer niet goed. Dan maar de korte, maar ene van lange duur, pijn: ik ga de laptop eens formatteren en herinstalleren, dit was toch eens nodig. bedankt voor de geboden hulp.

Johny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan