Opgelost Kaartsymbolen via macro oproepen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Berichten
198
Hallo,

Ik zoek een manier om in Word middels een toets combinatie (als Alt k) speelkaartsymbolen in te voegen.
Diverse oplossingen via Google werpen geen vruchten af. Mijn Alt+F3 werkt kennelijke niet zoals beschreven wordt.
Heeft iemand een oplossing ? In Excel kan ik probleem wel oplossen door een VBA code aan te brengen dan krijg ik in het hele document middels b.v. toets aanslag '1h' de ❤️ afgebeeld.
 
Kan toch prima via Invoegen-> Symbolen->
Kies lettertype (bv Arial)
Ga daarna naar Deelverzameling-> Diverse Symbolen
Selecteer een van de speelkaartsymbolen en kies onderaan de gewenste sneltoets.
Zie bijlage
Sneltoetscombinaties in mijn voorbeeld zijn :
ALT + q
Alt +x
Alt + t
Alt + y
 

Bijlagen

  • kaartsymbolen.docx
    12,2 KB · Weergaven: 10
alt+3, alt+4, alt+5, alt+6 werkt ook. Numerieke toetsen en NumLock ingeschakeld.
 
Helaas heeft mijn toetsenbord geen numeriek gedeelte, dus geen numlock
 
Desalniettemin moet het toewijzen van sneltoetsen geen enkel probleem zijn via <Symbolen>. En je kunt je éigen combinaties bedenken :).
 
Ik kom niet verder. Ik vind de symbolen niet in deelverzameling. Als ik jouw bestand open werkt bij mij nog steeds de Alt + wat dan ook, niet
 
Je hebt toch toevallig geen ***** Mac?
En je moet natuurlijk geen + teken intikken, alleen Alt q 'als vb)
Anders post eens een voorbeeldje.
 
Niet om het een of het ander, maar je kúnt zelf sneltoetsen toewijzen. Waarom negeer je opmerkingen daarover? Geef op zijn minst antwoord of dat werkt of niet.
 
nee ik heb geen Mac, maar een Dell. Ik kan geen voorbeeld posten omdat er niets gebeurd. Als ik de Alt toets (linker) uiteraard zonder + teken en F3 in toets komt slechts een volumeschuifje te voorschijn
 
Je moet geen geen Alt met een F toets indrukken, alleen Alt en bv q
 
Ik word een beetje moe van je, Angela. Ik laat het antwoorden maar aan djutoch over, want ik besta blijkbaar niet.
 
Niet om het een of het ander, maar je kúnt zelf sneltoetsen toewijzen. Waarom negeer je opmerkingen daarover? Geef op zijn minst antwoord of dat werkt of niet.
Ik negeer je niet, maar ben nog steeds aan het stoeien met alle goede opmerkingen van ieder. Ik ben geen Word expert. In symbolen staan bij mij géén harten klaveren schoppen of ruiten
Je moet geen geen Alt met een F toets indrukken, alleen Alt en bv q
Dit krijg ik in jouw bestand:



1705677888540.png
 

Bijlagen

  • 1705677836235.png
    1705677836235.png
    45,2 KB · Weergaven: 4
Tuurlijk wel Octa,, ik denk dat Angela zich wat vastpint aan een F toets
 
Lees:
Kan toch prima via Invoegen-> Symbolen->
Kies lettertype (bv Arial)
Ga daarna naar Deelverzameling-> Diverse Symbolen
Selecteer een van de speelkaartsymbolen en kies onderaan de gewenste sneltoets.
Te zien in postje 14 (symbool invoegen) Klik daarop.
 
Lees:
Kan toch prima via Invoegen-> Symbolen->
Kies lettertype (bv Arial)
Ga daarna naar Deelverzameling-> Diverse Symbolen
Selecteer een van de speelkaartsymbolen en kies onderaan de gewenste sneltoets.
Waar vind ik: Deelverzameling?
 
Ik ben geen Word expert. In symbolen staan bij mij géén harten klaveren schoppen of ruiten
Jawel, je moet eerst een lettertype kiezen dat we in Europa gebruiken en dan in de deelverzameling Diverse symbolen kiezen, daar ga je de kaart symbolen vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan