Kabel bij Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Higuain

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Ik heb net een nieuwe computer gekocht met Vista. Bij XP stopte ik mijn kabel erin en zonder stappenplan kon ik gelijk het internet op. Bij Vista stop ik mijn kabel erin en doet het internet het niet. Ik heb alles uitgeprobeerd, maar hij blijft zeggen:

- mogelijk een beperkte verbindsmogelijkheid
- Misschien een probleem met de netwerkrouter/breedbandmodem

Hij dedecteerd wel mijn kabel (PPoE)

Ik heb thuis een computer beneden die via de modem van Casema is aangesloten. Deze computer heeft XP en werkt ook met internet. Op een andere verdieping heb ik mijn nieuwe computer met Vista. Ze werken allebei via een kabel. Zodra ik de ene kabel uit de modem haal en de andere kabel erin stop werkt mijn internet niet op de computer met vista.
Hij vraagt wel soms: de gebruikersnaam en het wachtwoord die de internetprovider heeft opgegeven. Waar kan ik deze vinden??

Of...hoe kan ik er voor zorgen dat mijn internet het ook doet op de Vista-computer??

alvast bedankt!

Op een kabelaansluiting kan maar 1 pc tegelijk aangesloten worden direct op het modem.
Indien je een andere PC aansluit is het in de meeste gevallen zo dat je eerst het modem moet herstarten voordat je een andere PC aan kan sluiten waar je internet op wil. Of anders dat je de aanmeldprocedure moet doorlopen waar je dus je gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig hebt. De gebruikernaam en wachtwoord kan je vinden in de papieren welke je van je provider hebt gekregen. Indien je deze niet meer hebt, dan kan je contact met hen opnemen en verzoeken deze nogmaals naar je toe te sturen.

Het beste wat je kan doen als je met meerdere PC's op het internet wil is gebruik te maken van een router.
De router wordt dan als eerst aangesloten apparaat gezien en daar wordt het internet aan geleverd. Vervolgens kan je op de router dan zoveel PC's aansluiten als je wil en je kan dan op allemaal internet krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan