kabel niet aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackkawa

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
95
Ik heb 2 computers met elkaar verbonden via een zelf in elkaar gezette cross-over kabel, maar nu geeft één van deze computers de melding, dat de kabel in m'n lan- verbinding niet is aangesloten.
Weet iemand het schema van de cross kabel, of iemand een idee wat het anders kan zijn?
 
Zo hoort een cross eruit te zien

nt_cross.gif
 
Ik weet het ook. 't Is m'n vak.
Foto van M@rio is goed te begrijpen.

Hier de volgorde in tekst.


Kijk aan de achterkant van de RJ45 connector, daar waar de kabel naar binnen gaat.
Houdt de lock-pin naar beneden.
Pin 1 zit nu links.

Normaal: ( beide kanten van de kabel hetzelfde)

1 oranje - wit
2 oranje
3 groen - wit
4 blauw
5 blauw - wit
6 groen
7 bruin - wit
8 bruin

Bij een crossed kabel, heb je aan de ene kant een normale plug,
en aan de andere kant is het groene paar met het oranje paar gewisseld als volgt:

Oranje paar, en groene paar zijn nu verwisseld. (pin 1/2 < > 3/6)

1 groen - wit
2 groen
3 oranje - wit
4 blauw
5 blauw - wit
6 oranje
7 bruin - wit
8 bruin

Een normale kabel wordt bij een netwerk gebruikt als er een hub,
een router of een switch in het spel is, dus bij 2 of meer pc's.
Een crossed kabel gebruik je UITSLUITEND bij 2 pc's, zonder hub, router of switch.
(In beide gevallen kan internet, files en printers gedeeld worden.)
 
bedankt voor deze uitleg...nou, volgens mij klopt het wel, hoe kan het dan dat 1 computer zegt dat de kabel niet is aangesloten????
 
Hoe heb je de ipadressen op beide pc's staan
 
Zo ver kom ik niet, ook via de dos kom ik daar niet achter. Geen medium aanwezig, zegt dat ding. Hoewel de kabel er wel degelijk in zit, merkt de computer dat niet???
 
Wat ik sowieso vreemd vind, is dat bij de ene computer de melding komt, dat er een netwerkkabel niet is aangesloten, en de andere computer geeft geen foutmelding; of ik er nu wel of niet een kabel in heb zitten. Dit kan toch niet kloppen?
Ik wil eerst eens weer bij nul beginnen. Kan ik dan gewoon op beide computers de installatie ongedaan maken, en na de start weer laten installeren? Dan pakt ie toch niet de instellingen terug, die ik evt al had verklooid???
 
Geplaatst door blackkawa
Wat ik sowieso vreemd vind, is dat bij de ene computer de melding komt, dat er een netwerkkabel niet is aangesloten, en de andere computer geeft geen foutmelding; of ik er nu wel of niet een kabel in heb zitten. Dit kan toch niet kloppen?
Ik wil eerst eens weer bij nul beginnen. Kan ik dan gewoon op beide computers de installatie ongedaan maken, en na de start weer laten installeren? Dan pakt ie toch niet de instellingen terug, die ik evt al had verklooid???

Kijk eens onder apparaatbeheer of er geen gele vraagteken staat bij netwerkadapters op de comp die de melding geeft.

Grtz.
 
gelukt

Het is gelukt. Sorry hoor, maar nadat een vakman m'n kabelaansluitingen op de beide stekkertjes had vergeleken met jullie schema/tekening, heeft hij ze aangesloten zoals het hoorde, en in één keer voor elkaar. Bedankt voor de hulp en tot de volgende keer....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan