kabel of adsl houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jim-morisson

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Hi,
Volgend dilemma,
ik heb adsl van planet 2240/416 kbits
nu wil ik overstappen op kabel van casema of wanadoo
deze is 10000/1050 kbits
dus duidelijk sneller ik game veel online en download veel bestanden.
mijn vraag (omdat ik onzeker ben voor de overstap) is het verstandig over te stappen of zit er meer toekomst in dsl verbindingen ?

bedankt.

in belgie is belgacom bezig met een adsl netwerk om te vormen in een vdsl dit is sneller dan kabel.
Let ook op download limiet dit is redelijk lastig

Op dit moment lijkt het zeker attractief om naar kabel over te stappen,mede gezien de prijs/prestatie verhoudingen.Er is veel "gossip "dat adsl binnenkort qua snelheid misschien wel eens omhoog zou kunnen gaan maar dat is puur speculatief.Dat er iets gaat gebeuren is duidelijk,de vraag is alleen wanneer.

even opgezocht:
VDSL

VDSL is een van de mogelijke opvolgers van ADSL waarbij een veel hogere download- en uploadsnelheid mogelijk zijn. VDSL staat voor Very high Digital Subscriber Line. Dat Very High betekent snelheden tot 52 Mbps down en 13 Mbps up, of in synchrone mode 26 Mbps, waarbij ADSL maximaal 8 Mbps down en 1 Mbps up kan halen.

Grootste nadeel van VDSL is dat de afstand tussen aansluiting en centrale maximaal 1200 meter mag zijn, terwijl dit bij ADSL maar liefst 5 km kan zijn. Om dit probleem op te lossen moet er een glasvezel worden gegraven naar de wijkverdeler en in de wijkverdeler wordt dan de VDSL-centrale geplaatst. Zo wordt de afstand die over koperkabel moet een stuk korter (gemiddeld 400-800 meter).

Andere varianten van DSL zijn:

* ADSL 5 km, 8 Mbps down, 1 Mbps up1
* SDSL 4 km, 2,3 Mbps down, 2,3 Mbps up1
* ADSL2+ 6km, 25 Mbps down, 3 Mbps up1

kortom, het omvormen voor vdsl heeft nogal wat voeten in de aarde , omdat je over moet stappen op glasvezel, houd dit in dat kabel internet niet sneller kan ivm de koper verbinding ?? maw is 10000kbit het snelste voor koperkabel ?

hiephoi,
Neem geen wanadoo....knijpt behoorlijk af in newsgroepen,ik wil ervan af maar zit nog tot september aan ze vast i.v.m abonnements verandering.
Casema breedbandkabel knijpt nog niet af in newsgroepen. Deze twee providers staan totaal los van elkaar.
grtzzzzzz

Geplaatst door outlaw36
hiephoi,
Neem geen wanadoo....knijpt behoorlijk af in newsgroepen,ik wil ervan af maar zit nog tot september aan ze vast i.v.m abonnements verandering.
Casema breedbandkabel knijpt nog niet af in newsgroepen. Deze twee providers staan totaal los van elkaar.
grtzzzzzz

Welk abbo heb je ? Of je het er nou mee eens bent of niet het is abbo gerelateerd.

Geplaatst door Jim-morisson
even opgezocht:
VDSL

VDSL is een van de mogelijke opvolgers van ADSL waarbij een veel hogere download- en uploadsnelheid mogelijk zijn. VDSL staat voor Very high Digital Subscriber Line. Dat Very High betekent snelheden tot 52 Mbps down en 13 Mbps up, of in synchrone mode 26 Mbps, waarbij ADSL maximaal 8 Mbps down en 1 Mbps up kan halen.

Grootste nadeel van VDSL is dat de afstand tussen aansluiting en centrale maximaal 1200 meter mag zijn, terwijl dit bij ADSL maar liefst 5 km kan zijn. Om dit probleem op te lossen moet er een glasvezel worden gegraven naar de wijkverdeler en in de wijkverdeler wordt dan de VDSL-centrale geplaatst. Zo wordt de afstand die over koperkabel moet een stuk korter (gemiddeld 400-800 meter).

Andere varianten van DSL zijn:

* ADSL 5 km, 8 Mbps down, 1 Mbps up1
* SDSL 4 km, 2,3 Mbps down, 2,3 Mbps up1
* ADSL2+ 6km, 25 Mbps down, 3 Mbps up1

kortom, het omvormen voor vdsl heeft nogal wat voeten in de aarde , omdat je over moet stappen op glasvezel, houd dit in dat kabel internet niet sneller kan ivm de koper verbinding ?? maw is 10000kbit het snelste voor koperkabel ?

Er zit dus beweging in:

http://www.webwereld.nl/nieuws/20446.phtml

hmm interesant, en zoals ik al verwachte ligt het dsl onderaan de stapel qua vooruitgang , begint me vaag iets te dagen over kpn die in zee wilde gaan met upc, ik denk met die verstande dat kpn de kabel nodig heeft voor verdere ontwikkeling.
langzamerhand begin ik toch aan overstappen op de kabel te denken, naar ik las kun je met de huidige kabel tot 30000kbit gaan, tegen de tijd dat vdsl zover is ???
lijkt me heel ver vooruitkijken..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan