kabel of adsl?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
376
wie kan mij adviseren, wat kan ik het beste nemen kabel of adsl?
Op mijn computer staat win98 sec. ed.
Wat zijn de diverse ervaringen, welke aanbieder scoort het beste etc.
 
Er is voor beiden veel te zeggen.
Zelf woon ik in Amsterdam en is kabel(UPC) geen optie vanwege de enorm slechte service van dit bedrijf.
Dus de keuze voor ADSL was snel gemaakt.
Ik kan me voorstellen dat in gebieden waar je niet met UPC te maken hebt, mogelijk de kabel een alternatief is.
 
Had eerst UPC maar vanwege slechte service en regelmatig uitvallende verbinding over op Wanadoo adsl
Dit gaat perfect. verigens hoor ik de laatste tijd in mijn omgeving weer goede berichten van chello(upc) Met name de snelheid is beter dan adsl (hoewel die bij adsl wel stabieler is)
 
Laatst bewerkt:
Tav de snelheid valt natuurlijk ook wat te zeggen.
Na de upgrade heb ik met mijn ADSL basis een snelheid van 110 Kb down en 32 Kb up voor iets minder dan € 50,- in de maand. Deze snelheid heb ik altijd.
Kabel heeft een probleem wanneer veel mensen inloggen door de systeem architectuuur, de snelheid zakt dan dramatisch tot waarden die soms in de buurt komen van een analoge telefoonlijn. Dus wat dit betreft zeker voor ADSL kiezen want dan ben je altijd snel en niet alleen wanneer het rustig is.
 
Zelf had ik adsl, heerlijke snelheden maar onmogelijke kosten omdat dit alleen kan icm de kpn telefoonlijn.
Dus telefoon opgezegt en dan blijft casema over. Ik doe het nu met het easy abbo voor nog geen 20 euro. Als je niet mega download is dit perfect voor internet en mailen.
 
Woon je in België of Nederland, want er is wel een groot verschil.

groetjes
 
Ik heb zelf nu chello plus, erg netjes. Maar als ik NU moest kiezen zou ik ADSL nemen. Bijvoorbeeld van cistron of freeler.
 
Bedankt voor jullie reactie`s. De keus zal wel op adsl vallen.
Groetjes
Ria
 
Ik ben woonachtig te Gelderland en heb verbinding met het Internet via de kabel met Chello als ISP.
In het begin redelijk wat problemen gehad, maar dat werd naar verloop van tijd minder (Chello was immers net nieuw toen)
Hedendaags is de verbinding echt prima. (Gemiddeld op "snelle servers" een downstream van 170 KB/s)
Alleen de upstream van chello is vergeleken met adsl vrij laag (bij mij +-13 kb/s)
Het grote nadeel van kabelinternet is dat als het "druk" is op het internet (m.a.w als er veel chello gebruikers uit jou regio ook online zijn) jij dat ook zeker zal merken.
De down en upstream zal dan wat afnemen.
Bij ADSL heb je hier geen last van.
 
ik heb chello plus en zit met downloaden van bijvoorbeeld tiscali of nluugg.nl servers op 550 - 600 kb/s.

upload 60-100 kb/s
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan